OkCupid: «Κάναμε πειράματα σε ανθρώπους!»

Στη δημοσιοποίηση στοιχείων σχετικά με τρία πειράματα που διεξήγε σχετικά με τους χρήστες του προχώρησε η δημοφιλής ιστοσελίδα/ κοινωνικό γνωριμιών OkCupid, λίγο καιρό μετά την αναταραχή που προκλήθηκε από αντίστοιχη ανακοίνωση του Facebook για τη δι μεγάλης κλίμακας ψυχολογικού πειράματος εν αγνοία των χρηστών του, τροποποιώντας το περιεχόμενο των newsfeeds 700.000 ατόμων.

OkCupid

Την ανακοίνωση υπογράφει ο Κρίστιαν Ρούντερ, ένας εκ των ιδρυτών του OkCupid, και τιτλοφορείται χιουμοριστικά «We Experiment on Human Beings!» («κάνουμε πειράματα σε !»).

«Είμαι ο πρώτος που το παραδέχεται: μπορεί να είμαστε δημοφιλείς, να δημιουργούμε πολλές ωραίες σχέσεις…αλλά το OkCupid δεν ξέρει στ'αλήθεια τι ακριβώς κάνει. Ούτε κανένα άλλο site. Άλλωστε, δεν είναι και πολύς καιρός που οι άνθρωποι άρχισαν να τα φτιάχνουν, ή ότι μπορείς να πας να δεις κάποια σχέδια ή κάτι τέτοιο. Οι πιο πολλές ιδέες είναι κακές. Ακόμα και οι καλές ιδέες θα μπορούσαν να είναι καλύτερες. Αυτό το διαπιστώνεις με πειράματα…αντιληφθήκαμε πρόσφατα ότι δεν άρεσε στον κόσμο το ότι το Facebook ‘πειραματίστηκε' με το feed…αλλά μαντέψτε: αν χρησιμοποιείς το Ίντερνετ, υποβάλλεσαι σε εκατοντάδες πειράματα ανά πάσα στιγμή, σε κάθε site. Έτσι λειτουργούν τα sites».

Ένα από τα πειράματα είχε να κάνει με την εξαφάνιση των φωτογραφιών προφίλ, ένα άλλο με τη δύναμη της ς σε σχέση με το profile text για να διαπιστωθεί κατά πόσο επηρεάζονται τα personality ratings και στο άλλο έγιναν συστάσεις σε χρήστες σχετικά με το αν ταιριάζουν ή όχι με άλλα άτομα, οι οποίες απείχαν από τις εκσεις στις οποίες είχε προβεί όντως το λογισμικό της εταιρείας. Ειδικότερα, όπως φάνηκε, εάν σε έναν χρήστη προταθεί ότι έχει υψηλό «σκορ συμβατότητας» με έναν άλλο χρήστη (τη στιγμή που στην πραγματικότητα ήταν χαμηλό), τότε είναι πιο πιθανό ο πρώτος να προσπαθήσει να προσεγγίσει τον δεύτερο. Αυτοί οι οποίοι πίστευαν ότι απευθύνονταν σε «καλό match» ήταν δύο φορές πιο πιθανό να στείλουν τουλάχιστον τέσσερα μηνύματα σε σχέση με άτομα στα οποία λεγόταν ότι το σκορ συμβατότητας ήταν χαμηλό. «Όταν λέμε σε ανθρώπους ότι ταιριάζουν, φέρονται σαν να ταιριάζουν. Ακόμα και όταν δεν ταιριάζουν» σημειώνεται σχετικά.

Όσον αφορά στις φωτογραφίες, στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά στην απόκρυψη των φωτογραφιών κατά την «Love is Blind Day», στις 15 Ιανουαρίου 2013. Αν και γενικότερα σημειώθηκε πτώση στον αριθμό των συζητήσεων κατά εκείνο το , διαπιστώθηκε ότι σε σχέση με μία συνηθισμένη Τρίτη, μέσα σε επτά ώρες χωρίς φωτογραφίες οι χρήστες απαντούσαν σε πρώτα μηνύματα 44% πιο συχνά, οι συζητήσεις ήταν πιο «βαθείς», στοιχεία επικοινωνίας (, email), ανταλλάσσονταν γρηγορότερα και «εν συντομία, το OkCupid δούλευε καλύτερα». Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, η «μαγεία» χάθηκε όταν επανήλθαν οι φωτογραφίες, καθώς 2.200 άτομα που βρίσκονταν σε συζητήσεις που είχαν ξεκινήσεις «στα τυφλά» τις σταμάτησαν. «Ήταν σαν να ανάψαμε δυνατά φώτα σε ένα μπαρ τα μεσάνυχτα» σημειώνεται σχετικά. «Βασικά, οι άνθρωποι είναι ακριβώς όσο ρηχοί τους επιτρέπει η τεχνολογία να είναι».

Το τρίτο πείραμα είχε να κάνει με την αξία της φωτογραφίας όσον αφορά στην αξιολόγηση ενός προφίλ (στην αρχή το OkCupid παρείχε δύο κλίμακες αξιολόγησης, μία για την προσωπικότητα και μία για την εμφάνιση).

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, βάσει της μικρής απόκλισης μεταξύ των βαθμολογιών, η «εμφάνιση» και η «προσωπικότητα» ήταν λίγο-πολύ το ίδιο, καθώς οι κυμαίνονταν σε παρόμοια επίπεδα. «Αφού ξεφορτωθήκαμε τις δύο κλίμακες και βάλαμε μόνο μία, κάναμε ένα πείραμα για να επιβεβαιώσουμε το προαίσθημά μας- ότι οι χρήστες κοιτούν απλά τη φωτογραφία…η εικόνα σας αξίζει όντως χίλιες λέξεις, αλλά οι λέξεις σας οι ίδιες (το profile text) δεν αξίζουν…σχεδόν τίποτα» σημειώνεται σχετικά.

Πηγή: naftemporiki.gr

 

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).