Μια πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει κάτι πολύ περίεργο – οι άνθρωποι που ρωτήθηκαν απάντησαν ότι εμπιστεύονται την NSA περισσότερο από ό, τι την Google. Λαμβάνοντας υπόψη τις αποκαλύψεις που έγιναν στο παρελθόν για την υπηρεσία πληροφοριών της Αμερικής, τα αποτελέσματα της έρευνας αποτελούν πραγματικά, έκπληξη.
“Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και άλλες σημαντικές υπηρεσίες μπορεί να έχουν πολύ διαφορετικά συμφέροντα για να συλλέγουν τα προσωπικά σας δεδομένα, αλλά η πιθανή παραβίαση της ιδιωτικής ζωής είναι ενοχλητική και στις δύο περιπτώσεις. Με την ασφάλεια των δεδομένων και τις παρακολούθησης της κυβέρνησης να είναι συνεχώς στις ειδήσεις, εμείς στη Survata αποφασίσαμε να μετρήσουμε τις ανησυχίες του κοινού” αναφέρει μια δημοσίευση στο blog της εταιρείας.
Η έρευνα έγινε σε 2.500 ερωτηθέντες σε δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος μέτρησε την ανησυχία να αποκτήσει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα η NSA και μια εταιρεία όπως την Google, καθώς και στο δεύτερο τα αφεντικά, τους σημαντικούς άλλους, και τους γονείς.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι με μια βαθμολογία 7,39 στα 10 οι ερωτηθέντες ανησυχούν πάρα πολύ για το αν μια εταιρεία όπως την Google έχει πρόσβαση σε όλα τα προσωπικά ηλεκτρονικά τους δεδομένα, όπως το ιστορικό του web, τα downloads, τα δεδομένα του τηλεφώνου τους, και ούτω καθεξής.
Από την άλλη πλευρά, στην ίδια ερώτηση, αλλά αντί για Google υπήρχε η NSA, και οι άνθρωποι βαθμολόγησαν την ανησυχία τους με 7,06 στα 10. Δηλαδή εμπιστεύονται περισσότερο μια υπηρεσία πληροφοριών που συλλέγει δεδομένα από τον καθένα, χωρίς να ενδιαφέρεται αν κάποιος είναι αθώος ή ένοχος.
Η ειρωνεία των αποτελεσμάτων
Το γεγονός ότι οι άνθρωποι φοβούνται περισσότερο την Google από την NSA είναι ανησυχητικό γιατί, με την Google τουλάχιστον έχουμε δώσει την τη συγκατάθεσή σας συμφωνώντας με τους όρους της υπηρεσίας. Οι όροι το αναφέρουν ξεκάθαρα, τα δεδομένα θα πρέπει να συλλέγονται τόσο για δικό σας όφελος (για καλύτερα αποτελέσματα και προτάσεις στις διαφημίσεις που σερβίρονται), όσο και για όφελος της εταιρείας, δεδομένου ότι κερδίζει χρήματα μέσω της διαφήμισης. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για το Facebook, τη Yahoo, την Apple, και κάθε μεγάλη διαδικτυακή εταιρεία. Δεν μπορούμε όμως να το πούμε για την NSA.