Τα εμπορεύματα με πλαστογραφημένες ετικέτες είναι γνωστά σε όλους, καθώς στην αγορά κυκλοφορούν από ψεύτικα ρολόγια Rolex μέχρι νιφάδες καλαμποκιού.
Φυσικά οι εταιρείες κυνηγούν τους απατεώνες καθώς ένα ψεύτικο ή ένα αλλοιωμένο προϊόν μπορεί να καταστρέψει τη φήμη τους, που σε ορισμένες περιπτώσεις, χρειάστηκαν αιώνες να καλλιεργήσουν.
Έτσι έχουμε το έξυπνο μπουκάλι κονιάκ από τον οινοπνευματοποιό Rémy Martin. Η Rémy Martin και εταιρεία ψηφιακών καινοτομιών Selinko έχουν αναπτύξει το Rémy Martin Club Connected Bottle, το οποίο πιστοποιεί ότι τα μπουκάλια που αγοράζετε δεν έχουν ανοιχθεί.
Το Rémy Μartin Club Connected Bottle χρησιμοποιεί τεχνολογία NFC που αναπτύχθηκε από τη Selinko. Η τεχνολογία χρησιμοποιεί ένα απαραβίαστο NFC tag που είναι ενσωματωμένο στο καπάκι σφράγισης του μπουκαλιού.
Η εταιρεία αναφέρει ότι αυτή η ετικέτα βασίζεται στην πρότυπη τραπεζική τεχνολογία ANSSI-EAL4+ ασύμμετρης κρυπτογράφησης που παρέχει ασφάλεια ίση με εκείνη των διαβατηρίων και των τραπεζικών καρτών.
Χρησιμοποιώντας ένα Android smartphone app, ο αγοραστής μπορεί να χρησιμοποιήσει το τηλέφωνό του και η εφαρμογή θα του επιδείξει αν το μπουκάλι είναι 100 τοις εκατό από ασφαλή προέλευση και ότι είναι ακόμη σφραγισμένο.
“Το Rémy Martin Club Connected Bottle δεν εγγυάται μόνο την αυθεντικότητα του προϊόντος,” λέει ο Augustin Depardon, Εκτελεστικός Διευθυντής της Remy Martin.
“Αλλά μας επιτρέπει επίσης να επικοινωνούμε απευθείας με τους καταναλωτές μας, οι οποίοι απολαμβάνουν τα προϊόντα μας. Η επικοινωνία μας μπορεί τώρα να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τις προτιμήσεις των πελατών μας για βέλτιστη σχετικότητα.”
Το Rémy Martin Club Connected Bottle θα είναι διαθέσιμο αρχικά μόνο σε νυχτερινά κέντρα στην Κίνα. Αργότερα θα το δούμε παντού.