Auto Fill; συλλέγουν δεδομένα από online forms πριν πατήσετε υποβολή


Χρησιμοποιείτε το χαρακτηριστικό Auto Fill; Οι περισσότεροι από εσάς έχουν συμπληρώσει τα στοιχεία τους σε κάποια online φόρμα (online forms) και πριν πατήσουν το “Υποβολή” μετάνιωσαν για πολλούς και διάφορους λόγους. Πολλές φορές τα online forms συμπληρώνονται με διπλό κλικ, χωρίς να χρειάζεται να πληκτρολογήσετε κάτι, αφού τα δεδομένα σας είναι αποθηκευμένα στο “αυτόματη συμπλήρωση” ή auto-fill. 

Κατά τη διάρκεια μιας έρευνας, η ιστοσελίδα Gizmodo ανακάλυψε ότι ένας κώδικας που χρησιμοποιείται από εκατοντάδες ιστότοπους, συλλέγει αόρατα κάθε πληροφορία καθώς την συμπληρώνετε σε μια φόρμα (online form) πριν πατήσετε το “Αποστολή” ή “Υποβολή”.

online form Auto Fill

Τον κώδικα τον ανέπτυξε η NaviStone μια startup από το Οχάιο που διαφημίζει τον εαυτό της σαν υπηρεσία που αποκαλύπτει τους ανώνυμους επισκέπτες ιστοσελίδων και ότι μπορεί να βρει τις διευθύνσεις του σπιτιού τους.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τουλάχιστον 100 ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν τον κώδικα της NaviStone, σύμφωνα με το BuiltWith, μια υπηρεσία που ανακαλύπτει ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιεί κάθε ιστοσελίδα.

Η Gizmodo εξέτασε δεκάδες από αυτές τις ιστοσελίδες και διαπίστωσε ότι η πλειοψηφία τους δεν συλλέγουν μόνο τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου απο το auto fill των επισκεπτών, αλλά και προσωπικά τους στοιχεία, όπως διευθύνσεις οικίας και άλλες αποθηκευμένες πληροφορίες στην αυτόματη συμπλήρωση.

Χρησιμοποιώντας το JavaScript, οι εν λόγω ιστοσελίδες στέλνουν τις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στην αυτόματη συμπλήρωση ή Auto Fill από διάφορες online φόρμες σε ένα διακομιστή που χρησιμοποιεί σαν domain name το “murdoog.com”, και ανήκει στη NaviStone. Οι πληροφορίες συλλέγονται ακόμα και κάποιος κλείσει άμεσα τη σελίδα.

Η NaviStone φυσικά αρνήθηκε να αποκαλύψει οτιδήποτε, λέγοντας ότι “η τεχνολογία της είναι ιδιόκτητη και περιμένουμε ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας”.

Να αναφέρουμε ότι μερικοί ιστότοποι που χρησιμοποιούν τον κώδικα της NaviStone συλλέγουν πληροφορίες από τους επισκέπτες τους που δεν είναι καν πελάτες τους.

“Το site Rockler.com, το CollectionsEtc.com και το site ειδών ένδυσης BostonProper.com έστειλαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με τα προιόντα που είχαμε στα καροτσάκια μας χρησιμοποιώντας τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είχαμε δακτυλογραφήσει στον ιστότοπο αλλά δεν είχαμε πατήσει το Υποβολή,” αναφέρει το Gizmodo.

Μετά την δημοσίευση της ιστορίας, η NaviStone συμφώνησε να μην συλλέγει πλέον διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τους επισκέπτες.

Αν δεν τους πιστεύετε απενεργοποιήστε άμεσα την αυτόματη συμπλήρωση (Auto Fill) γιατί οι πληροφορίες σας διαρρέουν.

Στο Chrome:

Από τις Ρυθμίσεις → Εμφάνιση σύνθετων ρυθμίσεων στο κάτω μέρος βρείτε την ενότητα “Κωδικοί πρόσβασης και φόρμες” και αποεπιλέξτε το “Ενεργοποίηση αυτόματης συμπλήρωσης (Auto Fill).”

Στην Opera, από τις Ρυθμίσεις → Αυτόματη συμπλήρωση και απενεργοποιήστε την.

Στο Safari, Προτιμήσεις και κάντε κλικ στο Αυτόματη Συμπλήρωση για να το απενεργοποιήσετε.

Επίσης, σκεφτείτε δύο φορές πριν δώσετε τα στοιχεία σας σε οποιαδήποτε online φόρμα.


Διαβάστε τις Τεχνολογικές Ειδήσεις από όλο τον κόσμο, με την εγκυρότητα του iGuRu.gr

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news