SolidEnergy Systems: Οι νέες μπαταρίες υψηλής χωρητικότητας, ιόντων λιθίου θα είναι σύντομα διαθέσιμες και θα μπορούν δώσουν διπλάσιο χρόνο ζωής στις συσκευές σας, σύμφωνα με το MIT.
Οι μπαταρίες που παράγει το MIT και η SolidEnergy Systems, διαφέρουν από τις συνήθεις εναλλακτικές μπαταριες ιόντων λιθίου καθώς χρησιμοποιούν ένα φύλλο μετάλλου λιθίου αντί του γραφίτη σαν υλικό ανόδου.
Δεδομένου ότι το μεταλλικό φύλλο μπορεί να κρατήσει περισσότερα ιόντα, μπορεί να επιτύχει και υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, η οποία θα μπορούσε να μεταφραστεί σε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε wearables, τηλέφωνα, αυτοκίνητα, και μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
“Με δύο φορές την πυκνότητα ενέργειας, μπορούμε να κάνουμε μια μπαταρία μισή στο μέγεθος, αλλά που εξακολουθεί να διαρκεί το ίδιο χρονικό διάστημα, όπως μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Ή μπορούμε να κάνουμε μια μπαταρία στο ίδιο μέγεθος με μια μπαταρία ιόντων λιθίου, αλλά θα διαρκέσει διπλάσιο χρόνο,” αναφέρει ο Qichao Hu, Διευθύνων Σύμβουλος της SolidEnergy, μέσω του MIT News.
Σύμφωνα με τον Hu, η πρώτη μπαταρία της SolidEnergy θα είναι για drones και θα είναι διαθέσιμη αυτό το Νοέμβριο. Η SolidEnergy σχεδιάζει επίσης να κυκλοφορήσει μπαταρίες για smartphones και wearables στις αρχές του 2017 ενώ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2018.
Ο Hu συν-εφηύρε την μπαταρία, ενώ ολοκληρώνει τις μεταδιδακτορικές του σπουδές στο MIT. Με τη συγκεκριμένη μπαταρία κέρδισε αρκετά βραβεία και δημιούργησε την εταιρεία το 2012. Η SolidEnergy από τότε έχει εξοικονομήσει 16,5 εκατομμύρια από δύο γύρους χρηματοδότησης. Η πρώτη ήρθε μετά την επίδειξη της μπαταρίας από τον Hu (12 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι).
Στην επίδειξη ο Hu παρουσίασε ένα πρωτότυπο μιας μπαταρίας που είχε το μισό μέγεθος της μπαταρίας του iPhone 6, αλλά με χωρητικότητα 2.0 amp hours (αμπερώριων), έναντι 1.8 αμπερώριων που έφτανε η μπαταρία του iPhone 6.
Ο Hu κατάφερε με την χρήση ενός εξαιρετικά λεπτού μεταλλικού φύλλο, να μειώσει το μέγεθος της μπαταρίας, και δημιούργησε μια μη εύφλεκτη και μη πτητική μπαταρία που μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια σε υψηλότερες θερμοκρασίες.
Κανονικά, οι μπαταρίες μετάλλου λιθίου λειτουργούν μόνο μέχρι τους 80 °C. Ο Hu κατάφερε να προσπεράσει αυτόν τον περιορισμό με επίστρωση του φύλλου σε ένα λεπτό, στερεό ηλεκτρολύτη που δεν απαιτεί θέρμανση για να λειτουργήσει. Ένας μη εύφλεκτος υγρός ηλεκτρολύτης και ένας μηχανισμός που σταματάει κάθε ανεπιθύμητη αντίδραση του μετάλλου λίθιου συμπληρώνει το πλαίσιο της ασφάλειας.
“Συνδυάζοντας τη στερεή επίστρωση και του νέου υψηλής απόδοσης ιοντικού υγρού έχουμε την βάση για την τεχνολογία της” αναφέρει ο Hu.