Τι μπορεί να μάθει κάθε επιχείρηση από τα λάθη της Apple

Από τους προγραμματιστές των εφαρμογών σίγουρα έμαθα κάτι σημαντικό από την τελευταία έκδοση των προϊόντων της Apple: ακόμα και οι τιτάνες της βιομηχανίας κάνουν σφάλματα προγραμματισμού και αντιμετωπίζουν καταστροφές.

Και είναι εκπληκτικό το μέγεθος των σφαλμάτων, θυμάστε που η Apple αναγκάστηκε να αποσύρει την ενημερωμένη έκδοση του iOS 8.0.1 λίγες μόλις μέρες μετά την κυκλοφορία της.

apple

Όλες οι επιχειρήσεις, όχι μόνο οι προγραμματιστές, μπορούν να μάθουν αρκετά από λάθη της Apple.

Μην αφήνετε τα λάθη του παρελθόντος να σας στοιχειώνουν

Ο Steve Jobs, ήταν ο απόλυτος ηγέτης της εταιρείας. Ευφυής αλλά και απότομος σε συνεργάτες και πελάτες. Σαν απάντηση στις καταγγελίες που ήθελαν το iPhone 4 να μην έχει σήμα το 2010, ο Jobs δήλωσε, “Δεν υπάρχει θέμα. Απλά αποφεύγετε να το κρατάτε [το τηλέφωνο] με αυτόν τον τρόπο.”

Η απάντηση φυσικά δεν άρεσε στους πελάτες της εταιρείας και μετά τις διαμαρτυρίες τους, ο Jobs ζήτησε συγγνώμη: “Αν εξακολουθείτε να μην είστε ευχαριστημένοι, μπορείτε να φέρετε το iPhone 4 πίσω άθικτο για μια πλήρη επιστροφή χρημάτων.”

Η ζημιά όμως είχε γίνει. Η Apple αποδέχθηκε τελικά την ευθύνη, αλλά οι πελάτες της και οι δημοσιογράφοι συμφώνησαν ότι δεν θα έπρεπε να έχουν συντομότερα μια πιο λογική απάντηση για το πρόβλημα. Η Apple το προσπέρασε, αλλά αυτά τα περιστατικά τείνουν να έχουν ένα σωρευτικό αποτέλεσμα. Το περιστατικό αυτό, υπάρχει πάνω από την Apple από εκείνη την μέρα.

Το μάθημα; Η εταιρεία σας έχει ιστορικό. Αυτό είναι ιδιαίτερα αληθές σήμερα με το social media. Το καλύτερο στοίχημά σας είναι να αποτρέψετε τα προβλήματα μέσω μιας πιο επιμελής προσέγγισης σε όλες σας τις εργασίες.

Ποτέ μην αναφέρετε ότι χαρακτηριστικά του ανταγωνιστή σας είναι περιττά

“Κανείς δεν πρόκειται να αγοράσει ένα μεγάλο τηλέφωνο” υποστήριζε ο Steve Jobs της Apple του 2010. Ο Jobs αναφερόταν στο μεγάλο smartphone της Samsung Galaxy S, και επέμενε ότι “κανείς δεν πρόκειται να τα αγοράσει.”

samsung-apple-tweet

φυσικά η Samsung δεν ξέχασε, και έτσι η απάντηση που ήρθε στο Twitter μετά την παρουσίαση του iPhone 6 και του iPhone 6 Plus, μάλλον ήταν αναμενόμενη.

Το μάθημα; Μην δυσφημίζετε τον ανταγωνισμό όταν δεν είστε απόλυτα σίγουροι για κάτι.

Μην κάνετε τους εχθρούς τους μεγαλύτερους θαυμαστές σας

Σίγουρα, όλοι οι geeks της τεχνολογίας έχουν δει τα βίντεο ή διάβασαν τις ιστορίες σχετικά τα iPhone 6 που λυγίζουν. Η αρχική αντίδραση της Apple ήταν η σιωπή.

Μετά από μερικές ημέρες, η εταιρεία εξέδωσε μια κατηγορητική απάντηση: “Με κανονική χρήση, το λύγισμα του iPhone είναι εξαιρετικά σπάνιο και μετά από έξι μέρες πωλήσεων, βρέθηκαν συνολικά εννέα πελάτες που είχαν μια συσκευή iPhone 6 Plus λυγισμένη”, ανέφερε ο εκπρόσωπος της Apple Trudy Muller. Τα Social Media βάπτισαν γρήγορα το πρόβλημα #bendgate και ξέσπασε μια σχεδόν υστερική παρωδία με εκατοντάδες έξυπνα tweets.

iphone-bendgate

Το γεγονός ότι η Apple παραδέχτηκε το πρόβλημα που είχαν οι εννέα χρήστες δεν είναι υπευθυνότητα. Ο αριθμός είναι άσχετος.
Η Apple θα μπορούσε να έχει ευχαριστήσει τους 9 νέους ιδιοκτήτες που ανέφεραν το πρόβλημα και τους επέστησαν τη προσοχή.

Το μάθημα; Προσπαθείτε πάντα να χρησιμοποιείτε την κριτική προς όφελός σας. Οι χρήστες σας προσπαθούν να σας βοηθήσουν με την εύρεση σφαλμάτων και την αναφορά προβλημάτων. Να είστε ευγνώμονες και καθόλου σαρκαστικοί.

Θεωρείτε ότι η Apple είναι αρκετά μεγάλη για να υποστεί κάποια οικονομική ζημία; Η εταιρεία έχει εδώ και αρκετό καιρό έχει κερδίσει επάξια τη φήμη της παραγωγής ποιοτικών προϊόντων. Αυτό της έχει δώσει μια πίστωση χρόνου. Οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν αυτό το σημαντικό πλεονέκτημα. Δεν έχουν καμία πίστωση χρόνου. Αν το νέο “iOS 8” της επιχείρησής σας δεν λειτουργεί καλά, οι πελάτες σας δεν θα έχουν την υπομονή να τους παρέχετε ένα καλύτερο προϊόν.

Τελικό δίδαγμα: χρειάζεται χρόνος και δέσμευση για ποιότητα για τη δημιουργία μιας φήμης που μπορεί να αντέξει ελέγχους και τις χειρότερες επικρίσεις. Τον Απρίλιο του 2014, CEO της Apple Tim Cook, δήλωσε: “Θέλετε να πάρετε το χρόνο σας και να το κάνετε σωστά; Στόχος μας δεν ήταν ποτέ να είμαστε οι πρώτοι. Στόχος είναι να είμαστε οι καλύτεροι. Το να κάνουμε τα πράγματα σωστά, παίρνει χρόνο.”

Ίσως θα έπρεπε να είχε ακούσει τη δική του συμβουλή. Ποτέ δεν είναι αργά.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον Ran Rachlin στο ΤΝW.
O Ran Rachlin είναι ο συν-ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Ubertesters, ένας παγκόσμιος προμηθευτής ενός ολοκληρωμένου, cloud-based εργαλείου διαχείρισης beta testing κινητών εφαρμογών.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.096 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).