Πως θα ήταν άραγε να εργαζόσουν για τη Google;

Είναι διάσημα ονόματα τα οποία βλέπουμε μπροστά μας καθημερινά. Σαν την Apple, την Google ή το Facebook. Τα πιο πολλά από αυτά, δημιουργήθηκαν σε κάποιο φοιτητικό διαμέρισμα ή ένα γκαράζ και κατάφεραν να φτάσουν στη κορυφή. Πως είναι όμως να δουλεύεις σε κάποιον από αυτούς τους κολοσσούς;

Υπάρχει ένας Έλληνας, που βρίσκεται σε μια τέτοια θέση. Είναι ο Στηβ Βρανάκης. Ο οποίος αυτή τη στιγμή, είναι διευθυντής στο Δημιουργικό Εργαστήριο (Creative Lab) της Google. Ο ίδιος έχει γεννηθεί στον Καναδά, από Έλληνες μετανάστες.

Στη συνέντευξη που δίνει στη HuffPost Greece, μιλά για το πως είναι να εργάζεσαι σε έναν «τεχνολογικό γίγαντα», τι θα συμβούλευε τους νέους που ζουν στην Ελλάδα της κρίσης, ενώ απαντά και στο αν θα μπορούσε μια εταιρία σαν την Google να αναπτυχθεί στη χώρα μας.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τι σας έχει μείνει στο μυαλό, από εκείνη την πρώτη μέρα στην Google;

H Google είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να εργαστεί κάποιος. Το καλύτερο από όσα έχω δουλέψει μέχρι τώρα. Αρκετά πράγματα μου έκαναν θετική εντύπωση. Εκεί βλέπεις μηχανικούς να εργάζονται μαζί με σχεδιαστές. Να να δίνουν σάρκα και οστά σε μεγάλες ιδέες που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο. Σε αυτή την εταιρία, βλέπεις την επιστήμη να συνάντα τη φαντασία.

Βλέπεις ανθρώπους να δημιουργούν μερικά από τα πιο φιλόδοξα και τολμηρά projects.

Πως προέκυψε η θέση σε αυτή την παγκοσμίως γνωστή εταιρία;

Μόλις έμαθα για τη συγκεκριμένη θέση, έστειλα άμεσα το βιογραφικό μου, μαζί με δείγματα δουλειάς. Στο παρελθόν είχα ήδη εργαστεί στον χώρο του design, της διαφήμισης και της ψηφιακής τεχνολογίας, για περίπου 20 χρόνια. Σε αυτά τα χρόνια, είχα την τύχη να κερδίσω μια σειρά από βραβεία, που ανέδειξαν τη δουλειά μου ακόμα περισσότερο.

Είχα επίσης συμμετάσχει στο λανσάρισμα κάποιων πολύ σημαντικών τεχνολογικών προϊόντων όπως: το iPhone στη Βρετανία, του Amazon.co.uk, του Ο2 και του Coke Zero.

steve google

Ο Στηβ Βρανάκης

Ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος σας στην Google;

Με μια φράση, η δουλειά μου είναι να καινοτομώ πάνω στην προώθηση των βασικών projects της εταιρίας. Όπως η γνωστή μηχανή αναζήτησης, το Android, το Chrome ή το YouTube.

Να μιλώ για αυτά τα projects, με ενδιαφέρον τρόπο, προς το εκάστοτε ακροατήριο. Παράλληλα, προσπαθώ να αναλύσω στις εταιρίες που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας, το πως μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν με ακόμα πιο καινοτόμους τρόπους, βοηθώντας τους δικούς τους πελάτες.

Θα μπορούσε μια εταιρία κολοσσός σαν την Google να αναπτυχθεί στην Ελλάδα;

Η Google «γεννήθηκε» σε ένα γκαράζ στην Αμερική με πολύ λίγα χρήματα, αλλά πολύ μεγάλες φιλοδοξίες από τους δημιουργούς της. Νομίζω ότι αν συνεργαστούν οι σωστοί άνθρωποι, έχοντας ως στόχο να δημιουργήσουν κάτι που θα αλλάξει τον κόσμο, τότε μπορεί να συμβεί οπουδήποτε.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε στην Ελλάδα, είναι να μεταδώσουμε την σωστή κουλτούρα στους επιχειρηματίες. Επίσης το γενικότερο περιβάλλον θα πρέπει να ανταμείβει την καινοτομία και να μην υπάρχει φόβος μπροστά σε μια ενδεχόμενη αποτυχία. Όλα αυτά τα στοιχεία, αν γίνουν, θα κρατήσουν το ταλέντο στο εσωτερικό της χώρας.

Ποια είναι η γνώμη σας για όλα αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα της κρίσης τα τελευταία χρόνια;

Μπορεί να έχω μεγαλώσει στο Βανκούβερ του Καναδά, αλλά κατάγομαι από τα Σφακιά της Κρήτης. Άρα αισθάνομαι απόλυτα τις δυσκολίες που περνούν οι Έλληνες. Η ανεργία είναι υψηλή και το ηθικό χαμηλό. Οι Έλληνες της διασποράς προσπαθούμε από την πλευρά μας να βοηθήσουμε με οποιοδήποτε τρόπο.

Προσωπικά λειτουργώ ως μέντορας πολλών νέων Ελλήνων επιχειρηματιών, που έχουν δημιουργήσει κάποιο startup. Έτσι ώστε να τους βοηθήσω στο ξεκίνημα τους. Πιστεύω ότι η νέες τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Η νέοι στην Ελλάδα έχουν πολλές φρέσκες ιδέες στο κομμάτι της τεχνολογίας και της επιχειρηματικότητας και ήδη κάποιοι από αυτούς έχουν τραβήξει τα βλέμματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

The Google HQ

Σε παλαιότερη συνέντευξη σας, έχετε δηλώσει ότι η Κρήτη, από την οποία κατάγεστε, μπορεί να γίνει μια νέα Silicon Valley. Πως μπορεί να γίνει πραγματικότητα αυτό;

Η Κρήτη είναι το μέρος στο οποίο υπάρχουν μερικά από τα καλύτερα Πανεπιστήμια και σχολές της Ευρώπης. Το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, δραστηριοποιείται στην Κρήτη σε αντικείμενα όπως η ρομποτική, τα λέιζερ, η βιοτεχνολογία και η τεχνολογία σχετικά με τα pc από το 1983. Έχουμε πλούσια κληρονομιά στον τομέα της τεχνολογίας.

Είναι βέβαια απαραίτητο, να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον, έτσι ώστε να υπάρχει ώθηση προς την καινοτομία. Το ταλέντο που υπάρχει στην Ελλάδα πρέπει να αξιοποιηθεί.

Τι θα συμβουλεύατε τους νέους που ζουν στην Ελλάδα;

Είμαι μεγάλος θαυμαστής της τεχνολογίας και της οικονομίας που σχετίζεται με τα ψηφιακά μέσα. Αυτά άλλαξαν τη δική μου ζωή. Πιστεύω λοιπόν ότι οι νέοι στην Ελλάδα θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και να δημιουργήσουν καινοτόμες επιχειρήσεις μέσω των οποίων θα εξάγουν πολλά από τα εξαιρετικά ελληνικά προϊόντα σε όλο τον πλανήτη. Να κάνουν ένα «άνοιγμα» με τα startups τους προς τις διεθνείς αγορές. Την ίδια στιγμή, να αξιοποιήσουμε τους διαθέσιμους επιστήμονες και μηχανικούς που ζουν ακόμα στην Ελλάδα.

Η Google προσπαθεί να λειτουργήσει ως πηγή έμπνευσης για την νέα γενιά, ανεβάζοντας στο Google Art Project, στο YouTube, μερικά από τα πιο γνωστά ελληνικά μουσεία όπως αυτό της Ακρόπολης . Εκεί υπάρχει επίσης και η Μονή της Πάτμου. Κάτι πανόμοιοι συμβαίνει και μέσω του γνωστού εργαλείου Street View.

Πιστεύω ότι η Ελλάδα διαθέτει πολλούς ταλαντούχους ανθρώπους με μεγάλα όνειρα και ιδέες. Ανθρώπους που θέλουν να «γράψουν ιστορία».

Huffingtonpost

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).