20 χρόνια Facebook

Έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε που ο Mark Zuckerberg διέθεσε για πρώτη φορά το facebook.com (4 Φεβρουαρίου του 2004) στο διαδίκτυο από το δωμάτιο του στο Πανεπιστήμιο του Harvard(Room H33 στο Kirkland House). Το πρώτο κοινωνικό δίκτυο, αρχικά δεχόταν επισκέπτες μόνο από το Harvard, μετά κατέλαβε τις πανεπιστημιουπόλεις και τελικά όλο τον κόσμο.

Το κοινωνικό δίκτυο από τότε έχει αλλάξει. Σήμερα η πλειοψηφία των Αμερικανών ενηλίκων εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την υπηρεσία, αλλά τρεις στους τέσσερις πιστεύουν ότι το Facebook “κάνει την κοινωνία χειρότερη”. Το Facebook όμως εξακολουθεί να παράγει δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις για την Meta. Η εισροή νέων χρηστών όμως έχει επιβραδυνθεί σε σημείο που η εταιρεία μόλις ανακοίνωσε ότι δεν θα μοιράζεται πλέον πόσοι άνθρωποι το χρησιμοποιούν.facebook dark

Τα feeds στο Facebook κατακλύζονται από αναρτήσεις ομάδων στις οποίες δεν είστε μέλη. Προσωπικά δεν μοιράζομαι τίποτα στη δική μου σελίδα εδώ και αρκετό καιρό, παρόλο που συνδέομαι καθημερινά. Δεν είμαι ο μόνος. Η πλειονότητα των ενηλίκων αναφέρει ότι τώρα είναι πιο “επιλεκτικοί” από ό,τι ήταν παλαιότερα με αυτά που δημοσιεύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Από την άλλη, οι έφηβοι δεν ενδιαφέρονται σχεδόν καθόλου για το κοινωνικό δίκτυο των γονιών και των παππούδων τους. Μόλις το 33 τοις εκατό των εφήβων των ΗΠΑ αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν την υπηρεσία “πάντα” σε σύγκριση με το 71 τοις εκατό το 2015. Με αυτή την δυναμική, η βάση των χρηστών του Facebook γερνάει πολύ γρήγορα. κάτι που έχει οδηγήσει ορισμένους ακαδημαϊκούς στο συμπέρασμα ότι το κοινωνικό δίκτυο μια μέρα θα έχει περισσότερα προφίλ για νεκρούς παρά ζωντανούς.

Σήμερα, το Facebook έχει περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια χρήστες και παραμένει η κινητήρια δύναμη του σύμπαντος του Mark Zuckerberg, ακόμα κι αν δεν είναι πλέον το πρωταγωνιστικό κοινωνικό δίκτυο. Είναι μόνο μία από τις εφαρμογές της Meta. Το 2021, υποβιβάστηκε επίσημα όταν ο Zuckerberg δημιούργησε την Meta. “Η επωνυμία μας είναι τόσο στενά συνδεδεμένη με ένα προϊόν που δεν μπορεί να αντιπροσωπεύει όλα όσα κάνουμε σήμερα, πόσο μάλλον στο μέλλον”, είπε ο Zuckerberg για το Facebook. “Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτοι στο metaverse, όχι στο Facebook”.

Το αν η Meta έγινε εταιρεία, πολλοί λίγοι θα υποστήριζαν ότι είναι κάτι κοντά στο Facebook. Τελευταία ο Zuckerberg προσπάθησε να παρουσιάσει τη Meta σαν μια εταιρεία metaverse και εταιρεία AI, που συμμετέχει στον αγώνα δρόμου για τη δημιουργία υπερευφυΐας σε ανθρώπινο επίπεδο.

Ταυτόχρονα, ο μόνος λόγος που οι φιλοδοξίες του Zuckerberg είναι ακόμη πιθανές είναι η επιτυχία του Facebook. Η Meta έχει χάσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια από τις επενδύσεις της στο metaverse και αναμένει να χάσει ακόμη περισσότερα στο άμεσο μέλλον. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να δαπανήσει δισεκατομμύρια περισσότερα σε υποδομές AI (το  AGI – artificial general intelligence δεν είναι φθηνό).

Αυτές οι επενδύσεις θα καθορίσουν εάν το στοίχημα του Zuckerberg για το μέλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι σωστό.

Και αν πραγματοποιήσει το όραμά του για ένα chatbot AI, με δυνατότητες metaverse στο μέλλον, θα γίνει δυνατό σε μεγάλο βαθμό λόγω της απαράμιλλης οικονομικής επιτυχίας του παλαιότερου και πιο βαρετού τμήματος της αυτοκρατορίας του.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.096 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).