Όπως όλοι οι πάροχοι υποδομών cloud, έτσι και η Microsoft αναζητεί συνεχώς τρόπους για καλύτερη αποθήκευση και τροφοδοσία. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία κατασκεύασε ένα κέντρο δεδομένων μέσα στη θάλασσα στα νησιά Orkney της Σκωτίας.
Η ιδέα αποτελεί μέρος του Project Natick, μια πρωτοβουλία για τον εντοπισμό περιβαλλοντικά βιώσιμων τρόπων λειτουργίας μονάδων διαχείρισης δεδομένων μεγάλης κλίμακας. Κατά την πρώτη φάση, η οποία ξεκίνησε το 2014, η Microsoft κατασκεύασε ένα μικρό υποβρύχιο κέντρο δεδομένων το οποίο φιλοξένησε 300 υπολογιστές. Το συγκεκριμένο κέντρο το εγκατέστησαν στον ωκεανό τον Φεβρουάριο του 2016 για να δοκιμάσουν αν όλα θα πήγαιναν καλά.
Το κέντρο δεδομένων αυτό λειτούργησε σχεδόν για τέσσερις μήνες.
Στη δεύτερη φάση, η οποία ξεκινάει από σήμερα, η εταιρεία “έριξε” στο νερό 864 διακομιστές (servers) που βρίσκονται σε 12 ράφια. Οι υπολογιστές θα βρίσκονται σε μια υποβρύχια πλατφόρμα που θα έχει το μέγεθος ενός κοντέινερ. Έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί για πέντε χρόνια χωρίς να απαιτείται κάποια συντήρηση.
Σύμφωνα με τη Microsoft, το project αποδίδει ενεργειακά, και παρέχει πολύ γρήγορη μεταφορά δεδομένων. Η εταιρεία σημειώνει ότι περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού ζει σε απόσταση 120 μιλίων από την ακτή, οπότε η κατοχή υποβρύχιων διακομιστών θα μπορούσε να επιτρέψει την ταχύτερη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα υποβρύχια κέντρα δεδομένων θα τροφοδοτούνται με αιολική ενέργεια, οπότε δεν θα υπάρχουν διακοπές ή μεγάλα κόστη. Τέλος, το νερό στον ωκεανό είναι κρύο και έτσι λύνεται το πρόβλημα ψύξης των κέντρων δεδομένων χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
Αυτό το συγκεκριμένο κέντρο δεδομένων θα παρακολουθείται για τους επόμενους 12 μήνες. Οι ερευνητές της Microsoft θα παρακολουθούν διάφορους παράγοντες όπως την κατανάλωση ενέργειας, τα επίπεδα εσωτερικής υγρασίας και τη θερμοκρασία. Η εταιρεία ελπίζει ότι τελικά θα καταφέρει να τελειοποιήσει το σύστημα.
Δείτε το βίντεο
_______________________________
- Data centers: Χρήση της θερμότητας των servers για θέρμανση!
- Washington μήνυση σε Facebook & Google για αδιαφάνεια στις διαφημίσεις