Η Δευτέρα 28 Ιανουαρίου ήταν η παγκόσμια Ημέρα Προστασίας Δεδομένων (Data Privacy Day). Αν το ξεχάσατε, δεν έγινε και κάτι. Ήταν μια μέρα όπως κάθε άλλη μέρα, χωρίς ουσιαστική προστασία της ιδιωτικής μας ζωής, εκτός από όσους επέλεξαν να μείνουν offline.
Η μη κερδοσκοπική National Cybersecurity Alliance εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία, και διοργάνωσε μια ημερίδα στα κεντρικά γραφεία του LinkedIn στο San Francisco της California. Ο Kelvin Coleman, εκτελεστικός διευθυντής της NCA, προήδρευσε την ημερίδα που χαρακτήρισε σαν πολύ σημαντική για την εξερεύνηση των ευκαιριών και των προκλήσεων της ιδιωτικής ζωής.
Στην εναρκτήρια ομιλία, η Eva Velasquez, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του κέντρου πόρων κλοπής ταυτότητας, περιέγραψε τα ευρήματα του οργανισμού της για το 2018 (PDF). Η έκθεση διαπίστωσε μείωση κατά 23% του αριθμού των περιστατικών απώλειας δεδομένων και αύξηση κατά 126% του αριθμού των προσωπικά αναγνωρίσιμων πληροφοριών, οι οποίες περιείχαν σχεδόν 198 εκατομμύρια νέες εγγραφές.
Data Privacy Day και πράσινα άλογα
Οι διαρροές δεδομένων αυτού του είδους δεν θα συνέβαιναν εάν υπήρχε πραγματικό απόρρητο.
Όμως όλοι όσοι ήταν εκεί δεν είχαν την πρόθεση να σκεφτούν κάποιο ονειρικό κόσμο όπου οι νέοι χρήστες του διαδικτύου θα έχουν τον πλήρη έλεγχο στα δεδομένα τους. Δεν προσπάθησαν να διερευνήσουν την ιδιωτικότητα όπως ορίζεται στο λεξικό: “η ποιότητα ή η κατάσταση της ύπαρξής μας χωρίς τις εταιρείες και χωρίς παρακολουθήσεις”.
Δεν εξέτασαν εργαλεία, όπως την εφαρμογή Signal, η οποία μπορεί να προσφέρει κάποιο μέτρο ιδιωτικότητας διαγράφοντας τα προσωπικά δεδομένα.
Αντίθετα, επέλεξαν να επικεντρωθούν στους παραμέτρους της νόμιμης χρήσης των δεδομένων, τους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τα δεδομένα με ενημερώσεις και συναίνεση από τους πελάτες.
Με άλλα λόγια, η εστίαση ήταν η συμμόρφωση και όχι η αποχή της συλλογής δεδομένων.
“Οι εταιρείες βλέπουν όλο και περισσότερο την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια σαν κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας και τα θεωρούν ευκαιρία”, δήλωσε η Kimberly Nevala, στρατηγικός σύμβουλος λογισμικού της SAS.
Η λέξη “ευκαιρία” που χρησιμοποίησε η Kimberly Nevala, σημαίνει την χρήση δεδομένων για καλύτερο και αποτελεσματικότερο ανταγωνισμό, που μπορεί να δημιουργήσει επιπλέον έσοδα στις επιχειρήσεις. Τα δεδομένα παρομοιάζονται με το πετρέλαιο, και σαν ένα εμπόρευμα που μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Έτσι οι εταιρείες που επιθυμούν κέρδη δεν σκέφτονται καν να παραιτηθούν από τη συλλογή δεδομένων.
Η παγκόσμια IT εταιρεία Unisys αναφέρει ότι σε μια έρευνα που έγινε σε περισσότερους από 1.000 Αμερικάνους ενήλικες, διαπίστωσε ότι το 42% των ερωτηθέντων δεν επιθυμούσαν την συλλογή δεδομένων από τις ασφαλιστικές εταιρείες που καταγράφουν δεδομένα από τις υγειονομικές υπηρεσίες για να ορίζουν τα ασφάλιστρα και το είδος ασφάλισης. Το 38 τοις εκατό δεν θέλουν να παρακολουθείται η γεωγραφική τους θέση από την αστυνομία, και το 27% δεν συμπαθεί την ιδέα ότι οι αισθητήρες των αποσκευών τους μπορούν να αλληλεπιδρούν με τα συστήματα διαχείρισης αποσκευών του αεροδρομίου.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι άνθρωποι φοβούνται αυτές τις τεχνολογίες επειδή νιώθουν απροστάτευτοι online, αναφέρει ο Tom Patterson, επικεφαλής της Unisys.
“Σαν καταναλωτής, δεν μπορείτε να δώσετε μια συνειδητή συναίνεση, γιατί δεν γνωρίζετε πώς θα χρησιμοποιηθούν ή πως θα συνδυαστούν τα δεδομένα σας”, ανέφερε, δίνοντας έμφαση στις εξαιρετικά ανυπολόγιστες αποφάσεις των αλγορίθμων μηχανικής μάθησης.
Πρότεινε μάλιστα ότι ορισμένες χρήσεις δεδομένων θα έπρεπε να θεωρηθούν τοξικές.
Αν όλα τα παραπάνω σας ανησυχούν θα πρέπει να προσθέσουμε ότι η Karen Zacharia, επικεφαλής της υπηρεσίας προστασίας προσωπικών δεδομένων της Verizon, αρνήθηκε να περιγράψει τα χαρακτηριστικά που πρέπει να υπάρχουν στη νομοθεσία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
__________________
- Facebook: Τι δεν γνωρίζετε ή αγνοείτε το μέγεθος
- Το ψέμα του δίσκου των 500GB: Γιατί είναι πάντα μικρότερος;
- Facebook: διαγραφές σελίδων που παραβιάζουν τους κανονισμούς