Χθες, η Google αναγνώρισε ότι είχε υποστεί μια παραβίαση ασφαλείας και δεν την είχε αναφέρει σε κανέναν, επειδή δεν ήταν νομικά υποχρεωμένη. Ανακοίνωσε επίσης το επερχόμενο κλείσιμο του κοινωνικού της δικτύου Google+.
Είναι σχεδόν η ίδια ιστορία με την υπόσχεση της Goοgle: do no evil, και την επιμονή της εταιρείας να την εμπιστευτούμε για κάνει ένα καλύτερο κόσμο.
Τι συνέβη; Η εταιρεία “χάλασε” από το χρήμα και τη δύναμη; Ή μήπως η Google δεν ήταν ποτέ αυτό που ισχυριζόταν ότι είναι;
Η χθεσινή δημοσίευση στο blog της εταιρείας από τον vice-president of engineering Ben Smith. ανέφερε για το Google+:
Ενώ οι ομάδες των τεχνικών μας έχουν καταβάλει μεγάλη προσπάθεια και αφοσίωση στην οικοδόμηση του Goοgle+ όλα αυτά τα χρόνια, δεν έχει επιτύχει την ευρεία υιοθέτηση από τους καταναλωτές ή τους προγραμματιστές και υπάρχει πολύ περιορισμένη αλληλεπίδραση χρηστών με τις εφαρμογές. Η καταναλωτική έκδοση του Google+ έχει πολύ χαμηλή χρήση: το 90% των περιόδων σύνδεσης του χρήστη στο Goοgle+ είναι λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.
Στην ουσία, λοιπόν, το Google+ ήταν πάντα μια έρημος. Ωστόσο, κάθε φορά που ακούγαμε νέα από τα PR της Goοgle και στα στελέχη της, επέμειναν ότι ήταν ένα δυναμικό προϊόν που αναπτύσσεται και απολάμβανε θεαματική υιοθέτηση.
Ξέρετε, όπως και τα Goοgle Glass.
Το 2011, όταν κυκλοφόρησε το Goοgle+, ήταν σαφές ότι αγωνιζόταν για ένα μερίδιο στην πίτα των κοινωνικών δικτύων. Εκείνη την εποχή, ο executive in charge του Google+, Vic Gundotra, ανέφερε:
You all know the truth. The momentum here is crazy. Unlike anything I’ve seen in 25 years of software development. Here’s to 2012, and here’s to Goοgle+. Rock on
ή
Όλοι γνωρίζετε την αλήθεια. Η ορμή είναι τρελή. Σε αντίθεση με ότι έχω δει στα 25 χρόνια ανάπτυξης λογισμικού. Εδώ το 2012, εδώ στο Goοgle+. Rock on.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Goοgle είναι χειρότερη από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας. Αναφέρουμε τα παραπάνω γιατί η εταιρεία ισχυρίζεται ότι προσέχει τους πελάτες της, αναφέρει συνεχείς επιτυχίες και καταπληκτικά προϊόντα. Φυσικά, δεν είναι σπάνιο για μια διαφημιστική εταιρεία να είναι κακή στη διαφήμιση του εαυτού της.
Σκεφτείτε μια άλλη διάσημη διαφημιστική εταιρεία, το Facebook που φαίνεται να αγωνίζεται να φτιάξει την εικόνα της κάθε εβδομάδα.
________________________
- Copyright Directive στην Ευρώπη: Τι σημαίνει αυτό;
- Goοgle νέες ρυθμίσεις για την προστασία της ιδιωτικότητας