Google: Ποντάρει στο SMS 2.0 για το messaging


Η Google δεν τα έχει καταφέρει και τόσο καλά με τη στρατηγική αποστολής μηνυμάτων. Αν και το Facebook και η Apple δημιούργησαν πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων που έγιναν απαραίτητες στους χρήστες αλλά και στις επιχειρήσεις, η Google έχει αναπτύξει μια σειρά από εφαρμογές (Buzz, Wave, Allo, Hangouts) που δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα.

Πρόσφατα όμως η εταιρεία φαίνεται να έχει πάρει μια διαφορετική απόφαση:  Μετάβαση στο RC.

Google

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε το RCS, ένα νέο πρότυπο τηλεπικοινωνιών που υποτίθεται ότι θα σώσει τα παλιά μηνύματα κειμένου από την εποχή των flip-phones.

Το νέο πρότυπο τηλεπικοινωνιών RCS σημαίνει Rich Communication Services και συνοδεύεται από σύγχρονες λειτουργίες ανταλλαγής μηνυμάτων όπως αποδεικτικά ανάγνωσης, εμφάνιση πληκτρολόγησης και επαληθευμένα επαγγελματικά προφίλ.

Με άλλα λόγια, φαίνεται και μοιάζει σαν το iMessage ή το WhatsApp, αλλά λειτουργεί μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας αντί του διαδικτύου, à la SMS.

Το τελευταίο έτος η Google φαίνεται να κατέχει ηγετική θέση σε μια παγκόσμια καμπάνια για να πείσει τους φορείς κινητής τηλεφωνίας να υποστηρίξουν το RCS και έτσι να βρεθεί σε ηγετική θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στην ανταλλαγή μηνυμάτων με το νέο πρότυπο.

Τελικά φαίνεται να παίρνει τα πράγματα στα χέρια της.

Οι χρήστες Android στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο (σύντομα και σε άλλα μέρη) θα είναι πλέον σε θέση να επιλέξουν τις υπηρεσίες RCS που παρέχονται απευθείας από την Google αντί να περιμένουν τους τοπικούς πάροχους κινητής τηλεφωνίας να γυρίσουν το διακόπτη.

Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται σαν μια πολύ μικρή εξέλιξη στο δεκαετές παλιό RCS, στην πραγματικότητα μια “τεράστια αλλαγή στη στρατηγική”, όπως αναφέρει το The Verge: δεν είναι ότι Google απέκτησε μια υπηρεσία ισοδύναμη του iMessage για τους χρήστες του Android, αλλά είναι πολύ κοντά.

Το gambit της Google λύνει ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια για την επιτυχία του RCS, που μέχρι τώρα εξαρτάται από τους παγκόσμιους φορείς κινητής τηλεφωνίας και τους κατασκευαστές συσκευών. Το άλλο εμπόδιο είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Σε αντίθεση με τα WhatsApp, iMessage και άλλες εφαρμογές συνομιλίας μέσω Διαδικτύου (OTT), όπως το Telegram και το Signal, το πρότυπο RCS δεν διαθέτει end-to-end κρυπτογράφηση, γεγονός που η Amnesty International επεσήμανε στην Google από πέρυσι.

Για τους χρήστες που ενδιαφέρονται για την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής, η end-to-end κρυπτογράφηση είναι απαραίτητη στο τραπέζι, όπως έδειξε η Mary Meeker στην τελευταία της έκθεση σχετικά με τις τάσεις στο διαδίκτυο.

Τα καλά νέα είναι ότι η Google φαίνεται ότι τελικά θα αποκτήσει end-to-end κρυπτογράφηση. Ο Sanaz Ahari, ο διευθυντής προϊόντων που είναι υπεύθυνος για τα μηνύματα Android, διαβεβαίωσε το The Verge ότι η εταιρεία είναι αποφασισμένη να βρει λύση.

Η στρατηγική της εταιρείας για την ανταλλαγή φωνητικών μηνυμάτων είναι πανταχού παρούσα και ολοκληρωμένη, με AI (Google Assistant, Google Duplex) και hardware (Google Home).

Αυτό που λείπει είναι ένα σωστό πρότυπο, και η Google μπορεί να το έχει ήδη.

__________________

 


 

Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

Διαβάστε τις Τεχνολογικές Ειδήσεις από όλο τον κόσμο, με την εγκυρότητα του iGuRu.gr

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news