Google: σώζει τη δημοσιογραφία, σπάει το δυοπώλιο για το μονοπώλιο

Η σκοπεύει να σώσει τη δημοσιογραφία, να αποτρέψει τα ψεύτικα νέα (fake news) και το πιο σημαντικό να χτυπήσει το δυοπώλιο αφήνοντας το να τραβάει τον δικό του δρόμο, φυσικά για να ενισχύσει το μονοπώλιο…

Τι κάνετε όταν το ένα μισό από το διαφημιστικό δυοπώλιο αρχίζει να απειλεί την επιχείρησή σας;Google

Χτυπάτε τον αντίπαλό σας με κάθε τρόπο, και στη συγκεκριμένη περίπτωση, συνεργάζεστε με τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς.

Η ανακοίνωσε τα σχέδιά της για συνεργασία με ειδησεογραφικούς οργανισμούς για την αύξηση των ψηφιακών εσόδων τους και την ενίσχυση της δημοσιογραφίας (sic). Το σχέδιο της Google είναι να “οικοδομήσει έναν πιο ενημερωμένο κόσμο” και να “μοιραστεί το επιχειρηματικό ενδιαφέρον”.

Η Google ξεκίνησε την Πρωτοβουλία Ειδήσεων Google (Google News Initiative) για να βοηθήσει τη δημοσιογραφία να ευδοκιμήσει στην σημερινή ψηφιακή εποχή.

Το δελτίο τύπου αναφέρει:

Το Google News Initiative αποτελεί τη μεγαλύτερη προσπάθεια της Goοgle να βοηθήσει την Δημοσιογραφία να ευδοκιμήσει στην ψηφιακή εποχή, με τη δέσμευση να διαθέσει 300 εκατομμύρια δολάρια σε 3 χρόνια.

 Το Google News Initiative συγκεντρώνει όλα όσα κάνει η Goοgle στον κλάδο της Δημοσιογραφίας σε μια ενιαία πρωτοβουλία για τη στήριξη της ποιοτικής ανεξάρτητης Δημοσιογραφίας, την οικονομική βιωσιμότητα και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που προάγουν την καινοτομία, και θα εστιάσει σε τρεις προτεραιότητες:

  • Την ανάπτυξη και ενίσχυση της ποιοτικής δημοσιογραφίας
  • Την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων για τη βιώσιμη ανάπτυξη
  • Την ενίσχυση των ειδησεογραφικών ομίλων μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας

Η Google μετατράπηκε από εχθρός των media στον καλύτερό τους φίλο σε χρόνο μηδέν. Γιατί;

Ακολουθούν ορισμένοι λόγοι:

  • Η εταιρεία θα πρέπει να μπει μπροστά από αυτό το επερχόμενο ειδησεογραφικό τρένο που μεταφέρει ψεύτικα και μπορεί να διαχειρίζεται αποτελέσματα εκλογών πριν το κάνει το Facebook.
  • Οι εκδότες έχουν απογοητευτεί από το Facebook, το οποίο δεν βοήθησε τα πράγματα με το προβάλει κάθε ανίδεο εκδότη ειδήσεων για να αντισταθμίσει την κυριαρχία της Goοgle.
  • Η Goοgle δεν θέλει ρυθμιστές να χτυπούν τον Sundar Pichai όταν μπορούν να αφήσουν τον CEO του Facebook Mark Zuckerberg να ζει με τα προβλήματά του (βλέπε Cambridge Analytica και διαρροή δεδομένων από 50 εκατομμύρια προφίλ του Facebook).
  • Οι καταναλωτές θέλουν περισσότερο έλεγχο στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους, σύμφωνα με την Deloitte κάτι που θα προστεθεί σύντομα στα προβλήματα του Facebook.
  • Το δυοπώλιο του Facebook και της Google φαίνεται να εξασθενεί.

Αυτό το τελευταίο σημείο είναι μάλλον το πρωταρχικό θέμα που πρέπει να εξετάσετε για να καταλάβετε   την πρωτοβουλία της Google να “σώσει” την δημοσιογραφία.

Σύμφωνα με το eMarketer, το Facebook και η Goοgle θα πιάσουν το 56,8% των επενδύσεων στις ψηφιακές στις το 2018, από 58,5% που είχαν το 2017.  Το 2016, η Goοgle και το μερίδιο του Facebook μαζί έφτανε το 73%.

Εικόνα: ZDNnet

Έτσι το project Google News Initiative μπορεί να έχει νόημα. Γιατί; Το eMarketer αναφέρει ότι οι Amazon και Snapchat αναπτύσσονται πολύ πιο γρήγορα από το αναμενόμενο.

Η Goοgle και το Facebook συνειδητοποιούν ότι είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς αληθινές και ψεύτικες ειδήσεις. Και οι δύο εταιρείες συνειδητοποιούν επίσης ότι οι αρχίζουν να αμφισβητούν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν και μοιράζονται τα δεδομένα τους.

Όλα φωνάζουν για μεγάλες επερχόμενες αλλαγές και από τις δύο εταιρείες (κανείς δεν πιστεύει ότι το Facebook θα μείνει με σταυρωμένα τα “χέρια”).

Ας δούμε ποιες θα είναι….

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).