Kaspersky Lab: Οι μισοί Ευρωπαίοι μοιράζονται τους κωδικούς τους

Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Kaspersky Lab στο καταναλωτικό κοινό, περίπου οι μισοί (42%) Ευρωπαίοι χρήστες του Διαδικτύου παραδέχονται ότι μοιράζονται τους κωδικούς τους με κάποιον άλλον ή τους αφήνουν εκτεθειμένους σε κοινή θέα, όπου άλλοι άνθρωποι μπορούν να τους δουν. password KasperskyΑυτό αποδεικνύει έλλειψη γνώσεων για τον ψηφιακό κόσμο και μπορεί να διευκολύνει το ξεκλείδωμα των online λογαριασμών και την πρόσβαση για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

Σε ερώτηση σχετικά με τη σημασία των κωδικών πρόσβασης, διαπιστώθηκε ότι οι ερωτηθέντες ήταν πιο πιθανό να θεωρούν ότι οι ισχυροί είναι απαραίτητοι για τις online υπηρεσίες που εκτιμούν περισσότερο. Σύμφωνα, λοιπόν, με τους Ευρωπαίους καταναλωτές, οι ιστότοποι για τους οποίους θεωρούνται απαραίτητοι ισχυροί κωδικοί πρόσβασης είναι: οι ιστότοποι online τραπεζικών συναλλαγών (61%), το email (42%) και τα site κοινωνικής δικτύωσης (20%). Η λίστα με τις τρεις πιο σημαντικές εφαρμογές ήταν σχεδόν πανομοιότυπη, με το 60% να θεωρεί ότι μεγαλύτερη ανάγκη από ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης έχουν οι εφαρμογές για , το 38% για email και το 21% για site κοινωνικής δικτύωσης.

Επίσης, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι οι διαδικτυακές αγορές και οι εφαρμογές πληρωμών απαιτούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, αλλά δεν αξιολογούν και τους αντίστοιχους ιστότοπους στο ίδιο επίπεδο. Μόλις το 28% των Ευρωπαίων χρηστών θεωρεί ότι οι online αγορές είναι μια σημαντική υπηρεσία για τους ίδιους, αν και πάνω από το ένα τρίτο (38%) θεωρεί ότι είναι δικαιολογημένος ένας ισχυρός κωδικός πρόσβασης. Επιπλέον, το 34% συμφώνησε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών χρειάζονται έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, με ελαφρώς λιγότερους (27%) να αξιολογούν τις υπηρεσίες αυτές ως προσωπικά πολύτιμες.

Πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι παρόλο που οι καταναλωτές συμφωνούν ότι οι online οικονομικές συναλλαγές απαιτούν έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, το 29% θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη πρόσθετης προστασίας για τα προσωπικά τους στοιχεία σύνδεσης, όταν χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτές. Αναμένουν ότι οι ιστότοποι στους οποίους πραγματοποιούν τις αγορές τους θα τους παρέχουν όλη την προστασία που χρειάζονται.

Μεγαλύτεροι κίνδυνοι προκύπτουν για τις προσωπικές πληροφορίες. Σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των Ευρωπαίων χρηστών του Διαδικτύου παραδέχεται ότι μοιράζεται ελεύθερα τους κωδικούς πρόσβασης του με μέλη της οικογένειάς του. Το 42% έχει μοιραστεί και έχει αφήσει προσβάσιμους τους κωδικούς πρόσβασης σε τρίτους. Επίσης, ένας στους δέκα (10%) Ευρωπαίους μοιράζεται τους κωδικούς πρόσβασης με φίλους κι ένα 5% με τους συναδέλφους του. Ακόμη, με περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) των καταναλωτών να χρησιμοποιεί μόνο ένα email για όλες τις ανάγκες του, το να μοιράζεται τον κωδικό πρόσβασής του με άλλους θα μπορούσε να αποδειχθεί δαπανηρό. Αν ο κωδικός αυτός έπεφτε σε  λάθος χέρια, θα μπορούσε να ξεκλειδώσει όλες τις πληροφορίες που βρίσκονται αποθηκευμένες στο email αυτό.

«Οι καταναλωτές πρέπει να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και να γίνουν περισσότερο ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τους κωδικούς πρόσβασης. Άπαξ και τους μοιραστεί κάποιος, είναι πολύ δύσκολο να ξέρει που θα καταλήξουν. Η έρευνά μας δείχνει ότι υπάρχει μία πραγματικά ασύνδετη σχέση μεταξύ της αντίληψης του γιατί χρειαζόμαστε δυνατούς κωδικούς πρόσβασης και των μέτρων που παίρνουν οι χρήστες για να τους κρατήσουν ασφαλείς. Κανείς δεν θα περίμενε ένας φίλος ή κάποιο μέλος της οικογένειας να αποκαλύψει εν γνώσει του έναν κωδικό πρόσβασης, αλλά με το να μοιράζονται κωδικούς, οι καταναλωτές αυξάνουν τον κίνδυνο οι κωδικοί αυτοί να πέσουν σε λάθος χέρια. Αυτό θα μπορούσε να δώσει στους ψηφιακούς εγκληματίες εύκολη πρόσβαση σε προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες. Επίσης, οι παραβιασμένοι λογαριασμοί μπορεί να χρησιμοποιηθούν για τη διανομή κακόβουλων link και , βλάπτοντας άλλους . Στη χειρότερη περίπτωση, ολόκληρες ταυτότητες θα μπορούσαν να τεθούν σε κίνδυνο. Ακόμα και ο πιο σύνθετος κωδικός πρόσβασης είναι αν είναι ορατός σε άλλους. Για το λόγο αυτό κρατήστε τον για τον εαυτό σας!», σχολιάζει ο David Emm, Principal Security Researcher της Kaspersky Lab.

Για να βοηθήσει τους χρήστες να διατηρήσουν την ακεραιότητα των κωδικών τους, το Kaspersky Password Manager (μέρος του Kaspersky Total Security – multi-device) παρέχει ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας, αποθηκεύοντας με ασφάλεια όλους τους κωδικούς πρόσβασης και συγχρονίζοντάς τους σε όλες τις συσκευές. Το προϊόν θυμάται και δημιουργεί ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και διαθέτει δυνατότητες αυτόματης καταγραφής για ασφαλέστερη πρόσβαση σε πολύτιμες εφαρμογές, λογαριασμούς και ιστοσελίδες.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).