H Koppie Koppie, δεν είναι επιχείρηση πώλησης φωτογραφιών των παιδιών σας, δεν είναι καν πραγματική εμπορική επιχείρηση. Αντίθετα, είναι ένα κοινωνικό πείραμα, όπως το ονομάζουν οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας Dimitri Tokmetzis, και ο δημοσιογράφος, και συν-ιδρυτής Yuri Veerman.
Είναι ένα κοινωνικό πείραμα που αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στην εποχή των κοινωνικών δικτύων, όπως αναφέρουν.
Χρησιμοποιούν φωτογραφίες από παιδιά όλου του κόσμου για να κερδίσουν χρήματα. Τις εκτυπώνουν πάνω σε κούπες για καφέ και τις διανέμουν μέσω τις ιστοσελίδας τους. Μπορεί να ακούγεται ανατριχιαστικό και παράνομο, αλλά το δίδυμο της Koppie Koppie μπορεί να το κάνει απόλυτα νόμιμα μέσα στα όρια των υπηρεσιών του Flickr.
Αυτό μπορεί να γίνει γιατί οι φωτογραφίες των παιδιών και των μωρών που χρησιμοποιούν (μερικές φορές εμφανίζονται μαζί με τους γονείς τους) έχουν σημανθεί με την ένδειξη αδειοδότησης Creative Commons κάτι που τους δίνει το δικαίωμα για περαιτέρω εμπορική χρήση.
Σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Medium, ο Tokmetzis εξηγεί ότι η Koppie Koppie παραβιάζει σκόπιμα την ιδιωτική ζωή των παιδιών και των οικογενειών τους, αλλά όχι με τη νομική έννοια του όρου.
Οι πλατφόρμες μέσων ενημέρωσης όπως το Flickr (που ανήκει στη Yahoo), το Instagram και το Snapchat, μαζί με το Facebook και τη Google, αλλάζουν συνεχώς το «πλαίσιο» με το οποίο μοιραζόμαστε πληροφορίες, δήλωσε ο Tokmetzis.
Όταν μοιραζόμαστε πληροφορίες με τον γιατρό μας με ένα στενό φίλο, έχουμε την εύλογη προσδοκία ότι οι πληροφορίες δεν θα κοινοποιηθούν.
Αλλά τα social media αλλάζει την προσδοκία της ιδιωτικής ζωής μας με πολύπλοκους τρόπους που δεν αντιλαμβάνόμαστε πάντα.
Παρόλο που μπορεί να έχουμε ρυθμίσει προσεκτικά την ασφάλεια στο Facebook και έχουμε περιορίσει ποιος μπορεί να βλέπει τις ενημερώσεις και τις φωτογραφίες μας, η προστασία της ιδιωτικής μας ζωής εξακολουθεί να εξαρτάται από το Facebook και το δίκτυο των φίλων μας που δεν σέβονται τις επιθυμίες μας.
Πολλοί άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν πλήρως πώς αυτές τις εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν τα δεδομένα και το περιεχόμενο τους με σκοπό το κέρδος.
Ο Tokmetzis αναφέρει ότι το Facebook, το Flickr και οι άλλες εταιρείες στα social media υπόσχονται έλεγχο, αλλά αποτυγχάνουν να εξηγήσουν πλήρως το πλαίσιο για το πώς και με ποιους τρόπους οι πληροφορίες του κοινού μπορούν να μοιραστούν με άλλους.
Το πείραμα Koppie Koppie μπορεί να είναι ανατριχιαστικό επειδή εμπλέκει παιδιά, αλλά φαίνεται να κινητοποιεί αρκετούς στο να προσέχουν τι ανεβάζουν στα κοινωνικά δίκτυα.
Οι διαχειριστές της Koppie Koppie υπόσχονται ότι θα κατεβάσουν κάθε φωτογραφία μετά από αίτηση των γονιών μέσα σε δύο εβδομάδες.