Windows 10 October 2018 η αποτυχία της τηλεμετρίας

Τον Σεπτέμβριο του , η Microsoft καυχήθηκε ότι μόλις κυκλοφόρησε την “καλύτερη έκδοση των 10 που κυκλοφόρησε ποτέ”.

Ένα χρόνο αργότερα, οι προγραμματιστές των Windows έχουν πέσει πάνω στην τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος, να μαζέψουν τα αμάζευτα. Σήμερα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι το October 2018 είναι η χειρότερη έκδοση των Windows 10 που κυκλοφόρησε ποτέ.

Ο μήνας άρχισε θριαμβευτικά για τη Microsoft, με την ανακοίνωση της νέας έκδοσης στις 2 Οκτωβρίου, τη δεύτερη έκδοση του Windows 10 της χρονιάς, 1809. Η κατάφερε να τη διαθέσει στο κοινό σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Λίγες μέρες αργότερα, η εταιρεία έκανε το πρωτοφανές: Απέσυρε το October 2018 Update από τους διακομιστές της, για να διερευνήσει ένα σοβαρό σφάλμα διαγραφής δεδομένων.

Αργότερα προστέθηκαν και άλλα σφάλματα στη λίστα, η ενσωματωμένη υποστήριξη για τα αρχεία Zip δεν λειτουργεί σωστά, ορισμένες συσκευές HP εμφάνιζαν BSOD, ορισμένες γραμματοσειρές του συστήματος δεν εμφανιζόταν. Η Intel κυκλοφόρησε λάθος πρόγραμμα οδήγησης ήχου μέσω του , και η φωτεινότητα της οθόνης των φορητών υπολογιστών επαναφέρεται αυθαίρετα.

Έτσι φτάσαμε σχεδόν Νοέμβριο και το October 2018 Update αναπτύσσεται ακόμα.

Τι πήγε στραβά; Διάφοροι αναλυτές όπως η Mary Jo Foley του ZDNet αναφέρει ότι η Microsoft επικεντρώνεται σε νέα χαρακτηριστικά που χάνει την αξιοπιστία της στις βασικές αρχές. Ο Peter Bright του Ars Technica, υποστηρίζει ότι η διαδικασία ανάπτυξης των Windows είναι εντελώς λανθασμένη.

Ή ίσως υπάρχει μια πιο απλή εξήγηση.

Υποψιάζομαι ότι ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης έρχεται κάτω από την υπέρμετρη στήριξη της Microsoft σε μία από τις μεγαλύτερες αρχές διοίκησης του τελευταίου μισού αιώνα:

“Ότι μετριέται γίνεται”  από το “What gets measured gets done.” Το μότο είναι σίγουρα μια καλή κατευθυντήρια αρχή για κάθε επιχείρηση, αλλά υπάρχει και μια παγίδα για κάθε manager που δεν εξετάζει το τι δεν μετριέται.
Ας το εξηγήσουμε.

Στα Windows 10, ένας τεράστιος αριθμός συμβάντων απόδοσης και αξιοπιστίας μετράται συνεχώς σε κάθε υπολογιστή με Windows 10 μέσω της τηλεμετρίας, αλλά και των Insiders. Είναι γνωστό πια ότι η Microsoft χρησιμοποιεί δεδομένα τηλεμετρίας για να βελτιώσει τα βασικά στοιχεία των Windows 10.

Σε μια ανακοίνωση τον Σεπτέμβριο του 2017 στο blog της εταιρείας, η Microsoft αναφέρει με ακριβείς αριθμούς ότι βελτίωσε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας κατά 17% στον , έκανε τις εκκινήσεις κατά 13% ταχύτερες και είδε μια μείωση 18% στους χρήστες είχαν “ορισμένα ζητήματα σταθερότητας του συστήματος”. Όλα αυτά τα δεδομένα δείχνουν ένα πολύ πιο αξιόπιστο σύστημα, όπως μετρήθηκε από έναν δραματικά μειωμένο όγκο κλήσεων προς τις γραμμές υποστήριξης της Microsoft:

Οι εσωτερικές ομάδες υποστήριξης πελατών μας αναφέρουν σημαντικές μειώσεις στον όγκο των αιτημάτων υποστήριξης μετά το Anniversary Update. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, είδαμε μια υγιή μείωση των μηνιαίων όγκων υποστήριξης.

Η Microsoft έχει επικεντρωθεί με προσοχή σε αυτά που μπορεί να δει στον πίνακα ελέγχου της τηλεμετρίας, παρακολουθώντας τις μετρήσεις στα ποσοστά επιτυχίας εγκατάστασης, τους χρόνους εκκίνησης και τον αριθμό των αιτημάτων υποστήριξης. Με αυτά τα μέτρα αξιοπιστίας και απόδοσης, τα Windows 10 είναι αναμφισβήτητα πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε προηγούμενο λειτουργικό σύστημα.

  Η γήρανση είναι ασθένεια.....

Δυστυχώς όμως, με αυτή την εστίαση η εταιρεία φαίνεται να έχασε την προσοχή της στα “μαλακά σφάλματα”, όταν όλα φαίνονται πολύ καλά στον πίνακα οργάνων τηλεμετρίας και κάθε ενέργεια από τον χρήστη επιστρέφει μια επιτυχία, ακόμη και όταν το αποτέλεσμα είναι κάθε άλλο παρά επιτυχημένο.

Η τηλεμετρία είναι πολύ πιο αποτελεσματική στη συλλογή δεδομένων για τη διάγνωση των συνθηκών. Δίνει ανατροφοδότηση στους προγραμματιστές που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοση των εφαρμογών και των λειτουργιών των Windows, και μπορεί να κάνει θαυμάσια δουλειά στον εντοπισμό προγραμμάτων οδήγησης άλλων κατασκευαστών που δεν συμπεριφέρονται σωστά.

Όμως η τηλεμετρία αποτυγχάνει στην ανίχνευση κάποιου σφάλματος που δεν προκαλεί συντριβή του συστήματος ή κάποια αδιαμφισβήτητη αποτυχία. Θεωρητικά, αυτά τα θέματα επισημαίνονται από μέλη του Προτος Windows Insider στο Feedback Hub. Πράγματι, υπήρξαν πάρα πολλές αναφορές σφαλμάτων από τα μέλη του Προγράμματος Windows Insider, που επισήμαναν το πρόβλημα της διαγραφής δεδομένων, αλλά και το πρόβλημα με τα αρχεία Zip.

Γιατί λοιπόν χάθηκαν αυτές οι αναφορές; Αν έχετε επισκεφτεί το Feedback Hub, θα γνωρίζετε ότι η ποιότητα των αναφορών ποικίλει. Πάρα πολλές αναφορές που προστίθενται σε καθημερινή βάση, είναι παραλλαγές προηγούμενων. Άλλες πάλι ζητάνε νέα χαρακτηριστικά.

Έτσι πρόσφατα η Microsoft έφερε ένα νέο πεδίο στο εργαλείο αναφοράς προβλημάτων στο Feedback Hub, που δίνει την δυνατότητα προσθήκης ένδειξης της σοβαρότητας ενός προβλήματος.
Οι χρήστες των Windows μπορούν πλέον να επισημαίνουν τις αναφορές προβλημάτων ανάλογα με τη σοβαρότητά τους.Windows 10

Θα λειτουργήσει καλύτερα; Θα φανεί στο μέλλον. Θα πρέπει όμως να αναφέρουμε ότι ακόμα και με αυτή την αλλαγή, δεν λύνεται ένα πολύ θεμελιώδες πρόβλημα του Προγράμματος Windows Insider: Τα μέλη δεν εκπαιδεύονται να δοκιμάζουν λογισμικό. Δεν είναι επαγγελματίες.

Ένας έμπειρος ελεγκτής λογισμικού θα μπορούσε να έχει εντοπίσει αυτά τα θέματα. Ένας καλός ελεγκτής ξέρει ότι οι δοκιμές είναι άκρως σημαντικές. Από την άλλη ένα προγραμματιστής που βιάζεται να ελέγξει τον κώδικα για να είναι μέσα στο εξαμηνιαίο χρονοδιάγραμμα είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν πρόκειται να εξετάσει την κάθε πιθανότητα.

Κάποια στιγμή μέσα στις επόμενες μέρες, η Microsoft θα κυκλοφορήσει εκ νέου το October 2018 Update και τα πάντα θα επανέλθουν στο φυσιολογικό στον κόσμο του Windows-as-a-service. Όμως έρχεται Απρίλιος, και η έκδοση 19H1 πλησιάζει τη δημόσια κυκλοφορία.
______________
BSOD: 20 χρόνια ζωής της μπλε οθόνης και το πιο διάσημο WHOA

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).