Πιστεύετε ότι υπάρχει ιδιωτική ζωή στο Internet;

Σήμερα δεν θα μιλήσουμε για την Google, ίσως θα την αναφέρουμε μόνο, αλλά δεν θα ασχοληθούμε με αυτή. Πιστεύετε ότι υπάρχει ιδιωτική ζωή στο Internet; Η δημοφιλής υπηρεσία TripAdvisor άρχισε να προσφέρει εξατομικευμένες συστάσεις, χάρη σε μια πιο στενή συνεργασία με το Facebook. Η online υπηρεσία ταξιδιωτικής αναζήτησης ονόμασε το νέο χαρακτηριστικό Just for You και υπόσχεται να σας “σερβίρει” προσαρμοσμένες συστάσεις για ξενοδοχεία με βάση τις προτιμήσεις σας, το ιστορικό αναζήτησης στην ιστοσελίδα αλλά και πιθανά σχόλια που έχετε κάνει.  internet spy Internet Internet Internet Internet Internet Internet Internet Internet

Για παράδειγμα, όταν κάνετε αναζήτηση για ξενοδοχεία για μια συγκεκριμένη γεωγραφική θέση, θα δείτε μια σειρά από ετικέτες για να ορίσετε τις γενικές σας προτιμήσεις σας, όπως την τοποθεσία, το στυλ, την κατηγορία του ξενοδοχείου, το εύρος τιμών, τις ανέσεις και άλλα.

Το TripAdvisor συλλέγει αυτές τις λεπτομέρειες, τα σχόλια σας, μαζί με όλες τις προηγούμενες σας αναζητήσεις, για να παραδώσει τις καλύτερες συστάσεις στο πλαίσιο ενός ειδικού παράθυρου “Just for You.”

Είναι γνωστή η σημασία των big data, στον κόσμο της πληροφορίας, όπως είναι γνωστό ότι μεγάλες και μικρές υπηρεσίες καταγράφουν όλες τις κινήσεις μας στο Internet, ακολουθώντας πιστά τον δρόμο που χάραξε η Google. Η ανάλυση και η διαχείριση των big data, είναι το επόμενο στοίχημα για τους διαδικτυακούς κολοσσούς. Οι ειδικά προσαρμοσμένες σελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι ήδη μπροστά μας, χωρίς ίσως να είναι και τόσο πολύ προσαρμοσμένες από την αδυναμία απόλυτης ανάλυσης των δεδομένων. Αν αγχωθήκατε μην διαβάσετε παρακάτω.

Σε έναν τέλειο κόσμο, οι καταναλωτές επωφελούνται από αυτό, επειδή τους εμφανίζονται διαφημίσεις για τα τα που χρειάζονται ακριβώς.spy_eye internet

Ωστόσο, στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει έτσι ακριβώς. Οι πωλητές εκτιμούν το ενδιαφέρον σας, και προσπαθούν να σας πουλήσουν στην μεγαλύτερη δυνατή τιμή.
Τα συστήματα για τις ξενοδοχειακές κρατήσεις αλλά και για τις κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων χρησιμοποιούν πολύπλοκα συστήματα προσαρμογών των τιμών, τα οποία λαμβάνουν υπόψιν τους πολλές πληροφορίες από κάθε επισκέπτη, που συγκεντρώνονται μέσω της παρακολούθησης του referrer (referrer ονομάζεται η ιστοσελίδα που μας στέλνει στη σελίδα που μας παρακολουθεί), της βελτιστοποίησης των μηχανών αναζήτησης και την παρακολούθηση του κοινωνικού δικτύου.

Η πιο προφανής εφαρμογή αυτού του μηχανισμού είναι τα συστήματα κρατήσεων ξενοδοχείων και οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων. Αυτά τα sites χρησιμοποιούν περίπλοκα συστήματα προσαρμογών των τιμών, τα οποία λαμβάνουν υπόψιν τους πολλές πληροφορίες από κάθε επισκέπτη. Βασίζονται σε δεκάδες παράγοντες και έχουν συστήματα που μπορούν να κρύψουν εντελώς ορισμένες πληροφορίες και να παρουσιάσουν άλλες μόνο και μόνο για να πιάσουν μια καλύτερη τιμή.
[alert variation=”alert-info”]Παράδειγμα, όταν επισκέπτεστε μια ιστοσελίδα κρατήσεων με το iPad σας, θα δείτε αρχικά τα πιο ακριβά ξενοδοχεία στην επιλεγμένη κατηγορία και θα χρειαστεί να ψάξετε πολλές σελίδες μέχρι να βρείτε κάτι φθηνότερο. Ενώ αντιθέτως αν ψάξετε στην ίδια σελίδα με έναν υπολογιστή που τρέχει με Windows θα ανακαλύψετε στην πρώτη αμέσως σελίδα πολύ φθηνότερες τιμές σε σύγκριση με την αναζήτηση που πραγματοποιήσατε με το iPad σας.[/alert]

Γιατί; Η πρώτη εντύπωση είναι η μισή μάχη. Στην πραγματική ζωή, άλλοι κρίνουν πρώτα με βάση την εμφάνιση και τα ρούχα σας. Στο Διαδίκτυο, ο server μπορεί εύκολα να εντοπίσει από ποιο μέρος του κόσμου είστε ποια συσκευή και ποιο λειτουργικό σύστημα χρησιμοποιείτε. Αν χρησιμοποιείτε έναν υπολογιστή Mac ή iPhone και ζείτε στη Δυτική Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, κερδίζετε πιθανώς πολλά χρήματα και μπορείτε να ξοδέψετε πολλά.

Επίσης, τα εν λόγω συστήματα παρακολουθούν στενά τον χρήστη που θέλει να ταξιδέψει και μέσω διαφορετικών επιλογών προσαρμόζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο.

[alert variation=”alert-info”]Παράδειγμα αν ψάχνετε ένα αεροπορικό εισιτήριο και το αναζητείτε με μια συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία, όμως μετά σκέφτεστε να ψάξετε και από μια άλλη, οι τιμές της δεύτερης δεν σας αρέσουν ή δεν σας βολεύουν οι ώρες πτήσης και γυρίσετε στην πρώτη, μπορεί κάλλιστα να πάρετε σαν απάντηση “τα συγκεκριμένα εισιτήρια δεν είναι διαθέσιμα σήμερα, αλλά πιο ακριβά εισιτήρια εξακολουθούν να υπάρχουν.[/alert]

Ας μιλήσουμε για την Nordstrom και να ξεφύγουμε λίγο από το Internet. Η Nordstrom είναι μια Αμερικάνικη εμπορική εταιρεία λιανικής πώλησης. Για αρκετούς μήνες η εταιρεία δοκίμαζε τοπικά σε ένα κατάστημα της, ένα σύστημα που παρακολουθούσε τις κινήσεις των πελατών της που είχαν πάνω τους συσκευές με ενεργοποιημένο το Wi-Fi. Το “πείραμα” όπως προαναφέραμε έγινε σε από τα 17 από τα καταστήματά της και όταν τελείωσε την έρευνα της, η εταιρεία δημοσίευσε τα αποτελέσματα της παρακολούθησης. Το αποτέλεσμα αυτής της δημοσίευσης πάντως ήταν μετά την προβολή του από έναν τηλεοπτικό σταθμό στο Ντάλας το Μάιο, η εταιρεία αναγκάστηκε να σταματήσει να παρακολουθεί τους πελάτες της.
Στη συνέχεια, πήραν την ιστορία από τους New York Times, πυροδοτώντας μια συζήτηση περί απορρήτου και για την παθητική παρακολούθηση μέσω του Wi-Fi ή άλλων τεχνολογιών. Το σύστημα που χρησιμοποιήθηκε από την Nordstrom και πολλές άλλες επιχειρήσεις, παρέχεται από την εταιρεία Euclid Analytics και παρακολουθεί με ακρίβεια τις κινήσεις των μεμονωμένων τηλεφώνων, ακόμα και να δεν έχουν συνδεθεί με το Wi-Fi του χώρου παρακολούθησης.

Πώς λειτουργεί;

Η τεχνική εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι το πρωτόκολλο ασύρματης δικτύωσης Wi-Fi είναι “επιπόλαιο”: Οι προσαρμογείς Wi-Fi σε κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές, αποκαλύπτουν πολλές πληροφορίες σχετικά με αυτές τις συσκευές, καθώς προσπαθούν να διαπραγματευτούν τις με άλλες συσκευές που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση . Πριν ακόμα μια συσκευή συνδεθεί με κάποιο δίκτυο Wi-Fi, προβάλει συνεχώς τις πληροφορίες της. Οι περισσότερες συσκευές στέλνουν “αιτήματα ανίχνευσης”, τα οποία φανερώνουν τα ονόματα των δικτύων που η συσκευή έχει συνδεθεί στο παρελθόν. Τα αιτήματα αποστέλνονται αδιάκοπα σε όλες τις διαθέσιμες συχνότητες έως ότου πραγματοποιηθεί σύνδεση. Ακόμα και στις συσκευές που είναι το Wi-Fi είναι φαινομενικά απενεργοποιημένο, στέλνουν τέτοια αιτήματα αλλά με βραδύτερο ρυθμό. Τοποθετήστε λοιπόν Wi-Fi σε κάποιο κατάστημα και στη συνέχεια, αρχίζετε να μαζεύετε αυτά τα αιτήματα. Με αυτόν τον τρόπο των άλλων μπορείτε να παρακολουθείτε τις κινήσεις των μεμονωμένων αγοραστών. Έτσι μπορείτε να δείτε σε ποιες βιτρίνες σταματούν, ποιες διαδρομές ακολουθούν μέσα στο κατάστημα, πόσος χρόνος χρειάζεται για να αποφασίσουν και πολλές άλλες λεπτομέρειες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν αναλόγως από τις εμπορικές εταιρείες.

Η χρήση του εντοπισμού μέσω του Wi-Fi εντοπισμού επιτρέπει στα να εντοπίσουν τις κινήσεις των πελατών τους και τις συμπεριφορές τους με μεγαλύτερη ακρίβεια από ότι είναι δυνατόν με το βίντεο, ιδιαίτερα σε πολυσύχναστα καταστήματα. Φυσικά το βίντεο έχει το χαρακτηριστικό της αναγνώρισης προσώπου, όμως οι πελάτες μπορούν να προσδιορίζονται και με την μέθοδο παρακολούθησης του Wi-Fi, αφού κάθε συσκευή έχει ένα μοναδικό αναγνωριστικό που μεταδίδεται από τις αιτήσεις που στέλνει.

Τελικά υπάρχει αυτή η περιβόητη “προστασία των προσωπικών δεδομένων”; Αν νομίζετε ότι υπάρχει μάλλον κάνετε λάθος. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι πληροφορίες που “βλέπουν” το φως της δημοσιότητας είναι μόνο αυτές που μας αφήνουν να δούμε.

 

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.087 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).