Το Facebook στο κογκρέσο: 38 ερωτήσεις για τον Mark Zuckerberg


Οι Αμερικάνοι νομοθέτες έχουν την πρώτη τους ευκαιρία να “συνομιλήσουν” με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Facebook Inc. κ. Mark Zuckerberg. Η συνάντηση με το κογκρέσο έχει οριστεί για αύριο και μεθαύριο (Τρίτη και Τετάρτη), και οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του Αμερικάνικου λαού θα έχουν την ευκαιρία να βαθμολογήσουν το Facebook.Mark Zuckerberg

Όμως επειδή οι πολιτικοί δεν είναι πάντα και τόσο καλά ενημερωμένοι για το πώς λειτουργεί η συλλογή δεδομένων μέσω των κοινωνικών δικτύων οι συντάκτες του Bloomberg View και Bloomberg Gadfly συγκέντρωσαν μια λίστα από ερωτήσεις που θα μπορούσαν να κάνουν τα μέλη του Κογκρέσου στον κ. Mark Zuckerberg για να λάβουν σοβαρές απαντήσεις στα σοβαρά ζητήματα που διακυβεύονται.

38 Ερωτήσεις στον Mark Zuckerberg

Δεδομένα και ιδιωτικότητα

Stephen L. Carter: Το Facebook συγκεντρώνει πολλές πληροφορίες από τους χρήστες του. Θα λέγατε ότι τα δεδομένα αυτά ανήκουν στο Facebook ή στον χρήστη από τον οποίο συλλέγονται;

Shira Ovide: Πιστεύετε ότι οι μέσοι χρήστες του Facebook, συμπεριλαμβανομένων και των γονέων σας, καταλαβαίνουν ότι το Facebook συγκεντρώνει πληροφορίες από ιστότοπους και εφαρμογές που δεν έχουν καμία σχέση με το Facebook, συμπεριλαμβανομένων όλων των ιστοτόπων με κουμπιά “Like;” Συμφωνείτε να περιορίσετε τη συλλογή δεδομένων μόνο στις δραστηριότητες μέσα στο Facebook και σε άλλες ψηφιακές υπηρεσίες που ανήκουν στο Facebook;

Joe Nocera: Έχετε οποιαδήποτε αντίρρηση στο να ζητήσετε την άδεια των μελών σας για να μοιραστείτε τα δεδομένα τους; Αν ναι, γιατί;

Michael R. Strain: Πολλοί άνθρωποι ανησυχούν ότι το Facebook κυριαρχεί σε σημείο ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο για άλλες εταιρείες να το ανταγωνιστούν. Μια λύση σε αυτό μπορεί να είναι η ανακατανομή της ιδιοκτησίας των social graph των χρηστών του Facebook. Πιστεύετε ότι η ιδιοκτησία των social graph από τους χρήστες είναι καλή ιδέα; Εάν όχι, γιατί όχι;

Σ.Σ.: Με τον όρο social graph αναφερόμαστε στο σχεδιάγραμμα που έχει δημιουργήσει για τον καθένα από εμάς το κοινωνικό δίκτυο. Φανταστείτε το κάθε σχεδιάγραμμα σαν ένα δένδρο, που περιέχει κάθε πληροφορία που έχει συλλεχθεί (σχέσεις, συγγενείς, σελίδες, ενδιαφέροντα, προτιμήσεις, αγορές, φίλοι, κοινωικό-οικονομικό status και πολλά άλλα ενδιαφέροντα).

Scott Duke Kominers: Θα επικοινωνήσει το Facebook με κάθε άτομο του οποίου τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν με ακατάλληλο τρόπο για να εξηγήσει ποιες πληροφορίες συλλέχθηκαν, πώς μοιράστηκαν και πως χρησιμοποιήθηκαν; Θα λάβει μέτρα το Facebook για να αποζημιώσει τα άτομα αυτά;

Alex Webb: Η Apple χρησιμοποιεί μια διαδικασία που ονομάζει “διαφορετική μυστικότητα” για να κρατήσει ανώνυμα τα δεδομένα που συγκεντρώνει από τους χρήστες της. Τι εμποδίζει το Facebook να κάνει το ίδιο;

Barry Ritholtz: Πόσο θα χρέωνε το Facebook τους χρήστες του για μια μηνιαία συνδρομή με μηδενική παρακολούθηση εκτός πλατφόρμας, χωρίς διαφημίσεις και περιοδική μόνιμη διαγραφή όλων των εσωτερικών δεδομένων του Facebook;

Alex Webb: Τι θα κάνει το Facebook για να μειώσει την εξάρτησή του από τα δεδομένα χρηστών σαν πηγή εσόδων;

Ρωσικές παρεμβολές

Shira Ovide: Μετανιώσατε που είπατε αμέσως μετά τις προεδρικές εκλογές των Η.Π.Α. ότι ήταν “πολύ τρελή η ιδέα” ότι οι πληροφορίες από το Facebook θα μπορούσαν να έχουν επηρεάσει τις προεδρικές εκλογές;

Cathy O’Neil: Τι θα κάνεις με τη Ρωσία;

  • Έχετε διερευνήσει εάν οι διαφημίσεις της Ρωσίας επηρέασαν την προσέλευση των ψηφοφόρων το 2016; Εάν όχι, γιατί όχι;
  • Συλλέξατε τα κατάλληλα δεδομένα για να το κάνετε;
  • Συλλέγετε τώρα τα κατάλληλα δεδομένα;
  • Πραγματοποιείτε τυχαιοποιημένα πειράματα ώστε να μπορείτε να διεξάγετε τέτοιες δοκιμές σε μελλοντικούς κύκλους εκλογών;

Eli Lake: Θα μπορούσατε να ελέγξετε τη συνολική online διαφημιστική καμπάνια της Ρωσίας;

Επιπτώσεις στην κοινωνία

Leonid Bershidsky: Ποια νομίζετε ότι αποτελεί μεγαλύτερη παραβίαση της εμπιστοσύνης:

  • Το να επιτρέπετε στους προγραμματιστές να έχουν δεδομένα των ανθρώπων χωρίς τη συγκατάθεσή τους;
  • Η διάδοση “ειδήσεων” που γνωρίζετε ότι είναι ψεύτικες;
  • Η αποδοχή διαφημίσεων που γνωρίζετε ότι είναι κακόβουλες; ή
  • το ότι δεν επιτρέπετε στους διαφημιζόμενους να ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο προβάλλονται οι διαφημίσεις τους;

Παρακαλώ ταξινομήσετε την σειρά.

Conor Sen: Η εμπειρία των χρηστών του Facebook, με αναρτήσεις βασίζεται σε αλγόριθμους που έχουν σαν στόχο τη μεγιστοποίηση της εμπλοκής, είναι άκρως επιτυχημένη και ίσως πάρα πολύ επιτυχής. Η ερώτηση που έθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της SalesForce Marc Benioff είναι καλή: Είναι η κοινωνική βλάβη του εθισμού από το Facebook τόσο επιζήμια που πρέπει να ρυθμιστεί όπως τα τσιγάρα;

Ramesh Ponnuru: Πριν από πολύ καιρό οι άνθρωποι διάβαζαν τα νέα στο χαρτί ή παρακολουθούσαν κάποιο κανάλι. Μπορούσαν να επιλέξουν ποιες ιστορίες θα διάβαζαν και μπορούσαν να γνωρίζουν ποιοι τις έλεγαν. Με την εταιρεία σας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι μαθαίνουν για τις εξελίξεις στον κόσμο από μηχανές που χρησιμοποιούν διαδικασίες που σχεδόν κανείς από αυτούς δεν καταλαβαίνει. Μπορείτε να περιγράψετε τη διαδικασία με την οποία δημοσιεύονται πρώτες ορισμένες ιστορίες και άλλες όχι; Μπορείτε να το περιγράψετε χωρίς να χρησιμοποιήσετε τη λέξη “αλγόριθμος”; Τι νομίζετε ότι θα πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος για αυτή τη διαδικασία;

Matthew Winkler: Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT), τα ψευδή νέα ταξιδεύουν γρηγορότερα από τις αληθινές ιστορίες. Πώς μπορεί το Facebook να εμποδίσει αυτό το ταξίδι;

Conor Sen: Γιατί οι δημοσιεύσεις ειδήσεων και η πολιτική διαφήμιση, στο Facebook έχουν πάρει κανονιστική εξαίρεση ενώ τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν παίρνουν;

Virginia Postrel: Ποιο έλεγχο πραγματοποιεί το Facebook στις διαφημίσεις που δέχεται; Ποια λογικά πρότυπα ευθύνης θα μπορούσε να εφαρμόσει στη διαφήμιση;

Eli Lake: Τα τελευταία χρόνια, ένας αυξανόμενος αριθμός ακτιβιστών διαμαρτυρήθηκε για το ότι οι σελίδες τους στο Instagram, το Facebook και άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων δεν εμφανίζονται. Αυτή η πρακτική, απαγόρευσης είναι αδιαφανής. Θα μπορούσατε να μας πείτε αν το Facebook έχει πρακτικές απαγόρευσης και, αν ναι, πώς καθορίζετε ποιες σελίδες πρέπει να εμφανίζονται;

Mark Zuckerberg

Πολιτισμός στο Facebook

Stephen L. Carter: Ανησυχεί το Facebook, σε προσλήψεις και προαγωγές για τις πολιτικές ή ιδεολογικές απόψεις των υπαλλήλων του;

Shira Ovide: Σε όλη την 14ετή ιστορία του Facebook, έχουν υπάρξει επανειλημμένες αντιπαραθέσεις σχετικά με τις πολιτικές συλλογής δεδομένων ή τις παραβιάσεις απορρήτου της εταιρείας. Πρώτον, πιστεύει το Facebook ότι έχει συμμορφωθεί με τη διευθέτηση της FTC; Και δεύτερον, οι επαναλαμβανόμενες, επίμονες διαμάχες για την ιδιωτική ζωή των χρηστών στην ιστορία του Facebook υποδεικνύουν ότι κάτι δεν λειτουργεί στην εταιρεία;

Alex Webb: Πότε ήταν η τελευταία φορά που κάποιος από τους εργαζόμενους, ανέφερε ότι μια από τις προτάσεις σου (αναφέρεται στον Mark Zuckerberg σαν CEO) ήταν κακή ιδέα;

Shira Ovide: Το 2016, ένα από τα ανώτερα στελέχη σας, ο Andrew Bosworth, κυκλοφόρησε ένα σκόπιμα προκλητικό εσωτερικό σημείωμα που ανέφερε μειονεκτήματα της προσπάθειας σας να συνδέσετε τον κόσμο.

“Ίσως κάποιος πεθάνει σε μια τρομοκρατική επίθεση που συντονίζεται από τα εργαλεία μας”, ανέφερε το σημείωμα. Αυτό αναφέρει κάτι αντίθετο από αυτό που είπατε σε συνεντεύξεις το περασμένο έτος, ότι το Facebook στην πραγματικότητα μπορεί να προβλέψει πιθανούς κινδύνους. Γιατί δεν το έχει κάνει;

Adam Minter: Τον Ιούλιο του 2009, η κινεζική κυβέρνηση εμπόδισε την προβολή του Facebook στην Κίνα. Ο ακριβής λόγος παραμένει ασαφής, αλλά εντάσσεται σε ένα συνολικό πρότυπο. Η Κινέζικη κυβέρνηση δεν επιθυμεί μια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων ενημέρωσης – ξένη ή εγχώρια – να λειτουργεί στην Κίνα, εκτός εάν συμμορφωθεί με την τοπική νομοθεσία. Δεν είναι μυστική η επιθυμία σας να δείτε το Facebook στην Κίνα (η σύζυγος του Mark Zuckerberg είναι από την Κίνα). Θα μπορούσατε να αποκαλύψετε στην επιτροπή εάν είστε πρόθυμοι να συμφωνήσετε με τις απαιτήσεις της Κίνας;

Τέλος, μια γενική συμβουλή για τους νομοθέτες

Jonathan Bernstein: Αυτού του είδους η ακρόαση και η διασημότητά της δεν αφορά την πολιτική. Αυτό δεν είναι κακό. Έτσι μπορείτε να ρωτήσετε τον Mark Zuckerberg το πιο εντυπωσιακό ερώτημα. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί δημοσιότητα.

Εγγραφή στο iGuRu.gr μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.


Διαβάστε τις Τεχνολογικές Ειδήσεις από όλο τον κόσμο, με την εγκυρότητα του iGuRu.gr

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news