Off-Facebook Activity: αξίζει πραγματικά; και γιατί τώρα;


Off-Facebook Activity: Μετά από πολλά χρόνια υποσχέσεων για περισσότερη διαφάνεια, το Facebook μας δείχνει πώς συλλέγει και συγκεντρώνει τα δεδομένα μας από άλλες εταιρείες. Το νέο εργαλείο του Facebook είναι πραγματικά διαφωτιστικό αν θέλουμε να ρίξουμε μια ματιά στο ποιος μας παρακολουθεί (ο καθένας).

Το Facebook κυκλοφόρησε αυτήν την εβδομάδα το portal Off-Facebook Activity για να δώσει στους χρήστες μια διαφορετική και λεπτομερέστερη οπτική γωνία σχετικά με τα δεδομένα που λαμβάνει από άλλες επιχειρήσεις.

Off-Facebook Activity

Το portal Off-Facebook Activity είναι ακριβώς αυτό που ακούγεται: δραστηριότητες που είχατε σε άλλες υπηρεσίες, όπως από μια εφαρμογή στο τηλέφωνό σας ή ένα store από το οποίο ψωνίσατε. Γενικά σας εμφανίζει όλα τα δεδομένα που συλλέγει το Facebook από εξωτερικές πηγές. Το Facebook φυσικά, ταιριάζει αυτά τα δεδομένα στις υπόλοιπες πληροφορίες που έχει συλλέξει από εσάς και τα χρησιμοποιεί για σκοπούς marketing.

Παραλλαγές αυτής της διαδικασίας συμβαίνουν εδώ και χρόνια. Το Facebook απέκτησε τη διαφημιστική πλατφόρμα Atlas το 2013 άρχισε να την λειτουργεί το 2014. Στόχος της πλατφόρμας είναι να συνδυάσει τα ιστορικά περιήγησής σας, τις αγορές σας και άλλα online και offline ιστορικά σε ένα ενιαίο προφίλ.

Αν ψάξετε λίγο το νέο portal του Facebook θα βρείτε εφαρμογές και ιστότοπους που διαβιβάζουν και λαμβάνουν πληροφορίες στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο. Η νέα εφαρμογή σας αφήνει να διαγράψετε την προηγούμενη δραστηριότητα, αν επιλέξετε το “Διαγραφή ιστορικού” στην κορυφή της λίστας των εφαρμογών, ή των ιστοσελίδων που σας παρακολουθούν. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι οι ιστοσελίδες ή οι εφαρμογές θα σταματήσουν να σας παρακολουθούν.

Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο δικαιολογεί αυτή του την συμπεριφορά συλλογής δεδομένων με την γνωστή κασέτα:

“Τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για σκοπούς μέτρησης και για να βελτιώσουμε τα συστήματα διαφημίσεών μας.”

Με την διαγραφή των δεδομένων, και πριν συλλέξει τα επόμενα το Facebook, Θα εξακολουθείτε να βλέπετε διαφημίσεις, αλλά θα είναι λιγότερο προσαρμοσμένες στο προφίλ σας. .

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ακόμα κι αν δεν έχετε κάποιο λογαριασμό στο Facebook, η εταιρεία εξακολουθεί να σας δημιουργεί προφίλ.

Η κίνηση του Facebook με την δημιουργία του Off-Facebook Activity portal, ήταν κάτι που το περιμέναμε, καθώς υπήρξαν πολλές πιέσεις (πολιτικές και κοινωνικές) τα τελευταία χρόνια. Η επιλογή όμως του Off-Facebook Activity portal δεν φαίνεται να είναι τυχαία, καθώς δεν εμφανίζει τα δεδομένα που συλλέγει το ίδιο Facebook, αλλά αυτά που λαμβάνει από τρίτους.
Με αυτό τον τρόπο, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, πετάει την μπάλα στα κεραμίδια, και παίρνει την ματιά μας από το γήπεδο. Ωστόσο για να πούμε και κάτι θετικό, έγινε μια αρχή. Εφόσον συνεχίσουν οι πιέσεις, και ο εκβιασμός επιτήρησης του κοινωνικού δικτύου από κυβερνήσεις, υπάρχει περίπτωση να δούμε κι άλλες παραχωρήσεις.

 


 

Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

Διαβάστε τις Τεχνολογικές Ειδήσεις από όλο τον κόσμο, με την εγκυρότητα του iGuRu.gr

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.