Πειραματόζωο με συσκευή Neuralink του Elon Musk χειρίζεται με τον εγκέφαλό του ένα παιχνίδι Pong

Η Neuralink του Έλον Μασκ, είναι μία από τις πολλές εταιρείες του και η μόνη που επικεντρώνεται στον έλεγχο του μυαλού και στην ταχύτερη εισαγωγή δεδομένων σε αυτόν.

Η Neuralink ιδρύθηκε το 2017 και εργάζεται πάνω σε τεχνολογία που βασίζεται σε «νήματα» και αισθητήρια. Ο Μασκ θεωρεί ότι μπορεί να εμφυτεύσει την συγκεκριμένη τεχνολογία σε ανθρώπινους εγκεφάλους, με πολύ λίγες πιθανές επιπτώσεις στον περιβάλλοντα εγκεφαλικό ιστό.

Τα νήματα αυτά που είναι ουσιαστικά ηλεκτρόδια, είναι απίστευτα λεπτά (μεταξύ 4 και 6 μm, περίπου δηλαδή το ένα τρίτο της διαμέτρου των λεπτότερων ανθρώπινων μαλλιών), και στα πειράματα που διενεργεί αυτά τοποθετούνται βαθιά μέσα στον εγκεφαλικό ιστό. Με την βοήθειά τους καθώς και με ένα αισθητήριο, το άτομο που τα φέρει θα μπορεί να εκτελεί εργασίες ανάγνωσης και εγγραφής σε πολύ υψηλό όγκο δεδομένων.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε μια νέα ανάρτηση στο blog του μαζί με βίντεο, με λεπτομέρειες σχετικά με μερικά από τα πρόσφατα πειράματά του, σε μία μαϊμού η οποία παίζει το παιχνίδι Πονγκ μόνο με τον εγκέφαλό της.

Στο παραπάνω βίντεο, η εταιρεία Neuralink δείχνει πώς χρησιμοποίησε τον αισθητήρα και τα εμφυτεύματα εγκεφάλου για να καταγράψει μια βασική δραστηριότητα μίας μαϊμούς μακάκο (που την έχουν ονομάσει “Pager”) καθώς έπαιζε ένα παιχνίδι στην οθόνη. Η μαϊμού έπρεπε να μετακινήσει ένα μπαλάκι σε ένα διακριτό τετράγωνο χρησιμοποιώντας με το χέρι της ένα χειριστήριο.

Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα από τον εγκέφαλό της μαϊμούς, η Neuralink μπόρεσε να χρησιμοποιήσει τη μηχανική εκμάθηση για να προβλέψει πού πρόκειται να μετακινήσει τον φυσικό ελεγκτή-κουμπί και τελικά μπόρεσε να προβλέψει με ακρίβεια την κίνηση πριν γίνει αυτή πραγματικά. Στη συνέχεια, οι ερευνητές αφαίρεσαν εντελώς το κουμπί, και το παιχνίδι συνεχίστηκε μόνο που αντι για χειριστήριο η μαϊμού έλεγχε την ρακέτα του παιχνιδιού με το μυαλό της, μέσω του συνδέσμου και των ενσωματωμένων νευρικών νημάτων.

Την τελευταία φορά που διαβάσαμε για το Neuralink, ήταν τον Αύγουστο του 2020, όταν ο ίδιος ο Μασκ παρουσίασε την τεχνολογία του, και χοίρους  σαν πειραματόζωα, που μπορούσε να διαβάσει διάφορα σήματα από τον εγκέφαλο τους, ανάλογα με διαφορετικά ερεθίσματα.

Αυτό το νέο demo με την μαϊμού, σκιαγραφεί με μεγαλύτερη σαφήνεια την κατεύθυνση της τεχνολογίας, ως προς τις ανθρώπινες εφαρμογές, καθώς και όπως ανάφερε η εταιρεία στο blog της, η ίδια τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τους ασθενείς με παράλυση να χειριστούν έναν κέρσορα σε έναν υπολογιστή. Ή, σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε άλλα παραδείγματα, όπως  του χειρισμού ενός iPhone και ακόμη και της πληκτρολόγησης χρησιμοποιώντας ένα εικονικό πληκτρολόγιο.

Ο Musk αναμένει ότι το τελικό προϊόν της Neuralink θα επιτρέψει σε κάποιον με παράλυση που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα τηλέφωνο, να το κάνει πλέον και με ταχύτερο τρόπο από ό, τι τα άτομα που χρησιμοποιούν τους αντίχειρές τους. Πρόσθεσε επίσης ότι οι μελλοντικές εφαρμογές θα μπορούσαν να επιτρέψουν την επικοινωνία μεταξύ των νευρωνικών συνδέσμων με διάφορα μέρη του σώματος του ασθενούς, μεταδίδοντας τα σήματα από τον εγκέφαλο, για παράδειγμα στα πόδια, καθιστώντας ικανό ένα παραπληγικό να περπατήσει ξανά.

Αυτοί είναι προφανώς τολμηροί ισχυρισμοί, αλλά η εταιρεία αναφέρει πολλές υπάρχουσες έρευνες που στηρίζουν τους βραχυπρόθεσμους στόχους της. Ο Μασκ πρόσθεσε ότι πιθανά οι δοκιμές σε ανθρώπους θα αρχίσουν αυτό το έτος, γεγονός που είναι ήδη δύο χρόνια αργότερα από ό, τι αρχικά περίμενε ότι θα ξεκινήσουν.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).