ΕΕ ψηφίζει ιστορικό νόμο για να λογοδοτούν τα social media

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε ένα νέο νομοσχέδιο που θα πιέζει τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες όπως η Meta, η και το Twitter να σερβίρουν παράνομο περιεχόμενο στις πλατφόρμες τους. Σε περίπτωση παραβίασης του νόμου θα κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.

ed social

Μετά από περίπου 16 ώρες διαπραγματεύσεων, η ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία νωρίς το Σάββατο στις Βρυξέλλες για τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act ή απλά DSA), ένα νόμο ορόσημο που απαιτεί από τις εταιρείες να ελέγχουν πολύ επιθετικά το περιεχόμενό τους και να διαγράφουν γρήγορα οτιδήποτε κρίνεται επιβλαβές ή παράνομο.

“Οι νέοι κανονισμοί μας θα προστατεύουν τους χρήστες στο διαδίκτυο, θα διασφαλίζουν την ελευθερία της έκφρασης και τις ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις”, ανέφερε στο Twitter η πρόεδρος της ΕΕ Ursula von der Leyen.

“Ό,τι είναι παράνομο offline θα είναι παράνομο και στο διαδίκτυο στην ΕΕ. Ένα ισχυρό μήνυμα για τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και τις χώρες σε όλο τον κόσμο.”

Η ιστορική ψηφοφορία ήρθε ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του νόμου DSA και DMA (Νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές από το ) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η ΕΕ τους ενέκρινε επιδιώκοντας να περιορίσει τη δύναμη των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών στο marketing. Η ΕΕ ανέφερε ότι το νομοσχέδιο είναι το πρώτο στον κόσμο που στοχεύει ψηφιακές ρυθμίσεις.

europe law

“Στόχος είναι η προστασία του ψηφιακού χώρου από τη διάδοση παράνομου περιεχομένου και η διασφάλιση της προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων των χρηστών”, ανέφερε η ΕΕ. Οι πλατφόρμες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες στην ΕΕ θα υπόκεινται στη νέα νομοθεσία.

  KB5021751 καταγράφει αν χρησιμοποιείτε ληγμένο Office

Ένα κρίσιμο σημείο του νόμου περιορίζει τον τρόπο που στοχεύουν τους χρήστες με διαφημίσεις στο διαδίκτυο οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Ο DSA θα εμποδίζει τις πλατφόρμες να στοχεύουν χρήστες με αλγόριθμους που χρησιμοποιούν δεδομένα με βάση το φύλο, τη φυλή ή τη θρησκεία τους. Επιπλέον, η στόχευση παιδιών με διαφημίσεις απαγορεύτηκε εντελώς.

Η νέα νομοθεσία της ΕΕ που θα επηρεάσει δημοφιλείς πλατφόρμες περιεχομένου και που ανήκουν στην Meta, Twitter, και , έρχεται πρώτη στον κόσμο, καθώς οι νομοθέτες στις Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις ίδιες εταιρείες.

Η νομοθεσία της ΕΕ έλαβε επαίνους από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. “Είναι μια μεγάλη στιγμή για την πολιτική της τεχνολογίας σε όλο τον κόσμο”, δήλωσε ο Jim Steyer, Διευθύνων Σύμβουλος της Common Sense με έδρα το San Francisco, μιας μη κερδοσκοπικής ομάδας υπεράσπισης παιδιών και οικογενειών.

Σε μια δήλωσή του, ο Steyer ανέφερε ότι ο νόμος είναι “μια μνημειώδης στιγμή στον παγκόσμιο αγώνα για την προστασία των παιδιών και των οικογενειών από τις βλάβες που προκαλούνται στο διαδίκτυο από αυτές τις μη ρυθμιζόμενες πλατφόρμες”.

“Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες προχώρησαν σε ένα μεγάλο βήμα για να κάνουν το Διαδίκτυο ασφαλέστερο για παιδιά και εφήβους. Οι νομοθέτες εδώ θα πρέπει να κοιτάξουν στον καθρέφτη και να δράσουν γρήγορα για να προστατεύσουν τα παιδιά μας και το δημοκρατικό μας μέλλον. Τώρα είναι η ώρα για το Κογκρέσο και την κυβέρνηση Biden”.

Digital Markets Act,social media,EU,Digital Services Act,iguru

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).